۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

مهدی کروبی : به جای مجرمان ومباشران می خواهند مرا محاکمه کنند

مهدی کروبی نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته در ایران با صدور بیانیه ای در واکنش به گزارش هیات سه نفره قوه قضائیه مبنی بر " ساختگی ودروغ بودن " ادعاهای او در مورد تجاوزهای جنسی در زندانها اطلاعات جدیدی در مورد چگونگی بررسی این موضوع در کمیته سه نفره منتشر کرد.
مهدی کروبی در بیانیه خود که امروز دوشنبه 14 – 9 – 2009 منتشرشد خطاب به ملت ایران گفت : " خدایا مهدی کروبی چه می دید و چه می شنوید؟ یا للعجب؛ کاش او زنده نبود و نمی دید که روزی در جمهوری اسلامی شهروندی نزد او بیاید و شکوه کند که در ساختمانی بی نام و نشان، توسط افرادی بی نام و نشان تر،هر عمل قبیح و غیر معمولی بر او صورت گرفته است.
"به گفته آقای کروبی در زندان ها اتفاقاتی چون " لخت و عریان کردن افراد و نشاندن آنها در مقابل یکدیگر تا فحاشی های وقیحانه و ادرار کردن در صورت آنها و رها کردن چشم و دست بسته دختران و پسران در بیابان.
" رخ داده است.او همچنین گفت " اینها کم نبود که خبر از تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاهها نیز رسید. با خود گفتم که سه دهه پس از انقلاب و دو دهه پس از فوت امام به راستی ما به کجا رسیده ایم؟
"او با تاکید بر ادامه اعتراض به حوادث جاری در ایران گفت " مگرمی شود اخبار وگزارش ها را شنید وآرام نشست و سر راحت بر بالین گذاشت؟ "او با اشاره به واکنش محافظه کاران نسبت به نامه سابق خود خطاب به هاشمی رفسنجانی در مورد تجاوزهای جنسی در زندانها گفت " این نامه که منتشر شد اما پاسخ آن، هیاهوهای بسیار بود که آغازیدن گرفت و بارانی از دشنام و تهدید بود که بر سر من باریدن گرفت.
خطیبان جمعه در اقدامی هماهنگ و برآمده از دستورالعمل های اداری، از تریبون نمازجمعه هرآنچه توانستند علیه من گفتند و به من نسبت دادند. "او در ادامه گفت " اینچنین بود که تردیدهای من جدی تر شد.
با خود گفتم که اگر چنین فجایعی رخ نداده بود می گفتند که رخ نداده است، اما حملاتی بدین صورت غیر معمول از تریبون های کوچک و بزرگ نماز جمعه و فحاشی هایی چنین نامعمول از سوی برخی مطبوعات نشان از آن دارد که آتشی به خرمن عده ای افتاده است. خود را مکلف دیدم که بایستم و از میدان به در نشوم."
تهدیدهای سعید مرتضوی کروبی با اشاره به تماس های سابق خود با دادستان کل کشور برای معرفی قربانیان تجاوزها گفت " آقای دری تماسی با من گرفت و مقرر شد تا نماینده ای را نزد من بفرستد.
آن نماینده آمد و من از باب نمونه، فردی را که مدعی بود علاوه بر شکنجه مورد تجاوز نیز قرار گرفته است، به ایشان معرفی کردم. نماینده اقای دری نیز تاکید کرد که کسی از ماجرا باخبر نشود تا خللی در روند رسیدگی پدیدار نگردد و حتی در خواست کرد که بازجویی خارج از محل دفتر من و در مکانی دیگر صورت پذیرد که کاملا محفوظ بماند.
"او با اشاره به وارد شدن سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در ماجرا گفت " تا اینجای کار برخوردها معقول بود. تا اینکه پای دادستان اکنون معزول تهران به ماجرا گشوده شد.
او تماسی با من گرفت و گفت که نماینده ای را برای بررسی ماجرا به ملاقاتم می فرستد. .... بر خلاف ملاقات اول که به خوبی انجام شد این ملاقات اما صورتی دیگر به خود گرفت.
آنچنانکه در اثنای جلسه آن پسر بیرون آمد و گفت که اینها به دنبال چیز دیگری هستند و دعوی پیگیری قضایی ندارند، بلکه در اندیشه برخورد سیاسی و پاک کردن صورت مساله اند.
گفت که نماینده دادستان تهران می خواهد که همراه او به پزشکی قانونی بروم. او را مجاب کردم که همراه آنها برود. در راه اما آنها به بازجویی سیاسی خود ادامه داده و به او گفته بودند که تو باید به خاطر خدا و به خاطر خانواده و آبرویت سکوت می کردی و نباید آلت دست سیاستبازان می شدی و بسیاری سخنان دیگر از این دست که اکنون مجال شرح آن نیست.
"به گفته کروبی پس از اقدام دادستان تهران به افشای موضوع تجاوز به فرد مورد نظر نزد همسایگان وپدرش گفت " پسر باری دیگر به من مراجعه کرد و گفت که آنها ماجرا را به پدر او گفته اند و آبرویش رفته است و پدر او مدام گریه می کند.
از پسر خواستم که پدرش را نزد من آورد تا با او سخن بگویم و آرامش کنم. آن پسر اما رفت و دیگر خبری از او نشد. "کروبی با اشاره به مزاحمت هایی که برای خانواده قربانی جنسی پیش آمده از پدر این خانواده نقل می کند که " یکبار زنگ خانه به صدا درآمد.
پایین آمدم و در را باز کردم اما کسی نبود، بالا که آمدم دوباره زنگ خانه به صدا درآمد و دوباره در را باز کردم و کسی را ندیدم. این اتفاق برای بار سوم هم افتاده بود و این بار که او در را گشوده بود با موتورسواری روبرو شده بود که در مقابل خانه آنها قرار گرفته و فردی نیز با چهره مهیب بر ترک آن درحال عکس برداری از خانه آنها و داد و فریاد و بدگویی علیه شان در محله بود.
پدر می گفت که با این اتفاقات ما در این خانه دیگر امنیت و آرامش نداریم.
"به گفته مهدی کروبی " گویا اینها ماموران تحقیق بودند که برای کشف حقیقت و دستیاری قضاوت آمده بودند. واین نتیجه و دستاورد ما بود از اولین سندی که در اختیار دستگاه قضایی قرار دادیم. دستگاه قضایی در نظام اسلامی که خود را با رویه حضرت امیر مقایسه می کند، برای تحقیق قضایی به هدف تهدید، موتورسوار مسلح سراغ شاکیان فرستاده بود.
"مهدی کروبی با اشاره به اینکه شهود مانده را به دلیل رفتار دادستان تهران معرفی نخواهد کرد گفت " حوادثی که از سر یکی از شهود ما گذشت درسی شد تا بقیه شهود را دست و پا بسته در اختیار دادستان معزول تهران قرار ندهیم.
دادستان کل کشور آقای دری نیز از سمت خود برکنار شده و بنابراین تمام درها بسته شده بود. این درحالی بود که فحاشی ها علیه مهدی کروبی از تریبون های رسمی و توسط مطبوعاتی که از پول بیت المال ارتزاق می کردند نیز هر روز فزونی می گرفت.
"او با اشاره به بررسی موضوع تجاوزها در کمیته سه نفره قوه قضائیه گفت " جلسه اول تشکیل شد که جلسه خوبی هم بود. در این جلسه علاوه بر سندی که پیشتر در اختیار دادستان تهران و دادستان کل کشور قرار داده بودم، دو سند دیگر نیز ارائه کردم."
نتیجه جلسه با کمیته سه نفره دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه در یکی از جلسات با نمایندگان قوه قضائیه مدارک ارائه شده را غیر قابل استناد خواندند گفت " البته باید در همینجا اشاره کنم که چه خوشحالم این کمیته به سراغ سند کتبی چهارم که در اختیار آنها قرار داده بودم نرفتند و حقیقت یابی خود را به همین مقدار محدود کردند و حداقل زندگی یک فرد دیگر و آبروی او را به بازی نگرفتند.
جای شکرش باقی است و خدا را شاکرم."مهدی کروبی با اشاره به تاکید قوه قضائیه بر برخورد قاطع با او گفت :" وقاحت به آنجا رسیده است که به جای مجرمان و مباشران و مسبان این مظالم، مهدی کروبی را می خواهند محاکمه کنند. غافل از آنکه محکمه واقعی در میان مردم است و باید به میان مردم رفت و دید که آنها چه کسی را محکوم می کنند و چه کسی را صدای حق خواهی خود می دانند.
"او همچنین گفت " هیات سه نفره کار خود را پایان داد و خواستار برخورد قضایی با اینجانب شد و من اما قضاوت درباب خود را به داوری مردم و محکمه الهی وامی گذارم و نامه نگاري هاي خود در اين خصوص را در همينجا پايان مي دهم."
العربیة

هیچ نظری موجود نیست: