۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

استقرارنيروهاى انتظامى و200 دوربين در مناطق"جرم خيز تهران"

تهران- رسانه ها، العربيه نت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در ايران و اعتراضات دانشجویى در دانشگاه تهران و صنعتى شریف در دو روز اخير از بعد از ظهر روز سه شنبه 29-9-2009 نیروی انتظامی با استقرار گسترده در میادین اصلی و در سطح شهر تهران، طبق بعضى گزارشها فضای نظامى را بر اين شهر حكمفرما کرده است.
به گزارش نوروز، ازعصر سه شنبه اطراف میدان انقلاب و خیابان انقلاب تهران در فواصل بسیارنزدیک به هم ،نیروهای انتظامی مستقر شدند و فضاى عمومى سایر نقاط شهر تهران نیز با استقرار نیروی انتظامی در ميادين اصلى مانند 7 تیر، ولیعصر، ونک و خیابان های حافظ، بلوار کشاورز و غيره چهره اى نظامى به خود گرفته است.
از روزگذشته نیروهای نظامی با حضوردرپیاده روها وچهارراه ها مانع ازتوقف مردم به ويژه در اطراف دانشگاهها می شوند و آنان را متفرق می کنند.با گذشت ساعاتی ازظهرحضوربسیجیان در خیابان ها تشدید شد و شکل جدیدتری به خود گرفت ونیروهای بسیج با تجهیزات کامل دراطراف میدان هفت تیر مستقر شدند، درهمان حال نیروهای لباس شخصی و گارد ضد شورش خیابان های اطراف میدان هفت تیر تا خیابان کریم خان زند را تحت محاصره خود درآوردند.
همچنین واحد های گارد ضد شورش سپاه ونیروی انتظامی درمیدان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران و چهار راه ولی عصر مانع از تجمع جوانان شدند.
از سوى ديگررئيس پليس پيشگيرى نيروى انتطامى امروز اعلام كرد كه "400 دستگاه دوربين مدار بسته در 40 منطقه جرم ‌خيزتهران نصب خواهد شد كه تا به حال 200 دستگاه از اين دوربين‌ها خريداری شده است و نصب می ‌شود.
"سردار بهرام نوروزى امروز درنشست تخصصى رؤساى پليس پيشگيرى افزود: " در 6 ماه گذشته 12 هزار و 704 نفر از نيروهای پليس پيشگيرى آموزش قضايى ديده‌اند و 445 نفر نيز دوره‌های آموزش بهره ‌بردارى از سيستم جامع پليس پيشگيرى را طی كرده‌اند.
"گزارشها حاكى است نیروهاى حكومتى درگروههای 30 نفره و با تجهیزات کامل تا ساعات پایانی نیمه شب در خیابان ها حاضر بودند و حتی به عابرین هم تذکرمی دادند که در یک نقطه نایستند.
به گفته شاهدان عینی در خیابان 16 آذر،ماموران به هیچیک ازعابران، حتی در پیاده رو ها اجازه توقف نمی دادند و گروه های بیش از سه نفره را متفرق می کردند. ماموران نیروی انتظامی هم با برقراری ایستگاههای ایست بازرسی درمیدان ولی عصرتهران جلوی برخی از اتومبیل ها را می گرفتند و آنها را بازرسی می کردند و تنها موتورسيكلت‌های متعلق به نیروی انتظامی حق تردد درپیاده روهای مركزى شهر تهران را داشتند.
رئيس پليس پيشگيری نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ( ناجا ) در همين زمينه گفت: "120 نفر از نيروهای پليس در دوره تخصصی چك كردن و خنثى‌ سازى بمب و تله‌هاى انفجارى شركت و آموزش‌هاى لازم را گذرانده‌اند.
"وى افزود: 8 هزار و 973 نفر از كاركنان پليس پيشگيری در استان‌هاى خراسان رضوی، فارس، همدان در طرح استاندارد سازی و تعالی رفتار كاركنان تحت آموزش‌ های لازم قرار گرفته ‌اند و 511 نفر در آذربايجان شرقی و 818 نفر نيز در استان اصفهان اين دوره‌ها را گذرانده‌اند."

هیچ نظری موجود نیست: