۱۳۸۸ شهریور ۲۷, جمعه

توضیحات مولانا عبدالحمید درباره سفرش به عربستان

امام جمعه مسجد مکی زاهدان با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان، هدف از آن سفر را انجام امور عمره مفرده اعلام و تاکید کرد با هیچ یک از مسوولان سعودی ملاقات نداشته است.
به گزارش ایرنا، مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" در خطبه های آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: زمانی که حج و اوقاف عربستان از بنده دعوت کردو برای بنده ویزا فرستاد من عازم این سفر شدم و علاوه بر من بسیاری از علمای برجسته کشورهای اسلامی دعوت بودند و در آنجا حضور یافتند.
او ادامه داد: نه تنها من بلکه هر مسلمان دیگری هم که دعوت می شد از شوق زیارت حرمین شریفین نمی توانست جلوی خودش را بگیرد و از این دعوت سر باز بزند.مولوی عبدالحمید افزود: شایعاتی مبنی بر ملاقات بنده با مقامات امنیتی و سیاسی عربستان که در برخی رسانه ها انعکاس یافت صحت ندارد و اعلام می کنم که در جریان این سفر با هیچ یک از مسوولان سعودی ملاقات نداشته ام.
وی در عین حال ادامه داد: تنها مورد، شرکت در افطاری پادشاه عربستان بود که البته در آنجا هم تعداد زیادی از علمای برجسته عربستان و سایر کشورهای اسلامی حضور داشتند و هیچ صحبت سیاسی در آنجا رد و بدل نشد. مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان با این حال افزود: متاسفانه برخی روزنامه ها شایعه دیدار من با مقامات امنیتی و سیاسی عربستان را تیتر کردند در حالی که نه تنها ملاقاتی در کار نبود بلکه بنده نیازی هم به این نوع ملاقات ها ندارم.
وی ادامه داد: بنده اعتقادی بر طرح مشکلات خود در کشوری دیگر را ندارم و معتقدم اگر مشکلی هم هست باید در وطن خودمان از راه قانونی مطرح و پیگیری شود.
او افزود: ما معتقد به پیگیری مشکلات خود از راه قانون هستیم و با افرادی که دنبال راههای غیر قانونی هستند همکاری نمی کنیم.امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: ما شهروند ایرانی و عضو خانواده بزرگ ایران هستیم و دلیلی ندارد که مشکلات خانوادگی خود را در خارج از محیط خانواده مان مطرح کنیم.
خطیب جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: غیرت ما به عنوان یک شهروند ایرانی اجازه طرح مشکلات در خارج از کشور را به ما نمی دهد.
وی ادامه داد: علاوه بر این بین کشور عربستان و ایران مشکل سیاسی وجود ندارد و منع اخیر از سفر حج هم یک منع پزشکی و نه سیاسی بوده است.مولوی عبدالحمید تاکید کرد: مطالب مندرج در برخی رسانه ها برای من اهمیتی ندارد و آنچه برای ما اهمیت دارد و آرزوی وحدت امت اسلامی است.

هیچ نظری موجود نیست: