۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

اصلاح طلبان خواستارمحاکمه فرمانده سپاه شدند

تهران – خبرگزاری ها ،العربیه اظهارات محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران درمورد تلاش اصلاح طلبان برای حذف رهبری با واکنش برخی ازشخصیت ها و احزاب اصلاح طلب مواجه شده است.
جعفری روز سه شنبه 1 – 9 – 2009 در مراسمی که با حضور" پيشکسوتان جهاد وشهادت " درمسجدی در تهران برگزارشد سخنانی را نقل کرد که در آن چهره های شاخص اصلاح طلبان علیه رهبرجمهوری اسلامی ایران اظهار نظرکرده بودند.ظاهرا فرمانده سپاه این سخنان را به نقل از اعترافات اصلاح طلبان بازداشت شده پس ازاعلام نتایج انتخابات وبخصوص اظهارات محمد علی ابطحی درزندان مطرح کرده است.
به گفته او موسوی خوئينی‌ ها از تلاش برای به پایین کشیدن رهبری از تخت صحبت کرده بود وهمچنین " خاتمی ، فاتح ومهدی هاشمی رفسنجانی می ‌گفتند که برنده شدن در اين انتخابات خيلی با انتخابات گذشته فرق می‌ کند.
در اين صورت جريان اصولگرا و رهبر ديگر نمی‌ توانند سرشان را بلند کنند و اين به معنای يکسره کردن کار است.
"درتازه ترین واکنش به این اظهارات مجمع روحانیون مبارز که محمد خاتمی ریاست آنرا برعهده دارد ادعاهای جعفری را دروغ خوانده وخواستار محاکمه او شده است.
در بیانیه این مجمع آمده است: " فرمانده سپاه با دروغی بزرگ و تهمتی ناروا نسبت به حجة الاسلام والمسلمین خاتمی وآیت الله موسوی خوئینی، علاوه بر اینکه بی اعتباری به اصطلاح اعترافات افراد دستگیر شده را بیش ازپیش نشان داد، به نهاد ارجمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که عظمت گذشته آن اینک ابزاری درجهت توجیه سیاست های نادرست و انجام اقدام های ناسازگار با مبانی و ارزش های اسلام وانقلاب شده است جفا کرد.
"مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر ضرورت محاکمه فرمانده سپاه گفته است : " آیا انتظار ازمدعی العموم جدید برای نشان دادن عکس العملی مناسب نسبت به این اتهام ودروغ پردازی وموارد مشابه آن که موجب تشویش افکار وتحریک بعضی افراد و زمینه ساز اجرای برنامه های خطرناک می شود، به خصوص با توجه به وعده رییس محترم قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات از هرکس و درهرمقام، انتظاری نا به جاست؟
در همین حال مهدی کروبی دیگرعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سپاهیان خواسته است تا از ورود به مسائل سیاسی خودداری کنند.
به گزارش ایلنا کروبی در این زمینه به خبرنگاران گفت :" آقايان به مسائل سياسی ودسته ‌بندی نپردازند، چرا كه خود اين موضوع براي سپاه مضر است، اگركسی به اين بحث‌ها وارد شود بحث‌های ديگر نيز پيش می‌ آيد.
"از سوی دیگر حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با خلاف اخلاق وشرع خواندن اظهارات فرمانده سپاه گفت : " اين حرمت ‌شكنی ‌ها سرآغازی خواهد بود، برای اينكه هيچ كس احساس اطمينان وامنيت نكند.
"به گفته این عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام " اينكه در دادگاهی از افراد غايب بدون اثبات جرم نام برده شود ويا اتهامی به او وارد شود، با مقررات دينی وقانونی منطبق نيست.
" روحانی همچنین گفت : " طرح اينگونه مطالب اعتماد مردم را نه فقط نسبت به چند شخصيت خاص كه به آنها اتهامی زده شده، بلكه نسبت به خود نظام كاهش می‌ دهد.
"او با اشاره به برگزاری دادگاه برخی شخصيت‌های سياسی ونام بردن از برخی چهره‌ها دردفاعيات آنها، خاطرنشان كرد: " اساسا اينكه در دادگاهی از افراد غايب بدون اثبات جرم نام برده شود ويا اتهامی به او وارد شود، با مقررات دينی وقانونی منطبق نيست."
تهدید به بیان ناگفته ها درهمین حال دبیرکل فراکسیون خط امام در پارلمان ایران با انتقاد شدید از طرح اتهامات اثبات نشده علیه سران اصلاح طلب گفت : " سپاه یک نهاد اجتماعی ومردمی است ونباید شأن آن را با طرفداری ازیک جناح خاص سیاسی پایین آورد.
"محمد رضا تابش همچنین اظهارکرد : " توصیه می کنم که بگذارند زبان ما بسته باشد.چون خیلی از صحبتها هست که ما برای حفظ نظام و انقلاب آن را بیان نمی کنیم و درصورت بیان این گفته ها دشمنان از آن استفاده می کردند.
برای همین از سوی ما نقل نشده است لذا کاری نکنند که این سخنان را بر زبان جاری کنیم.
"به گفته او " افرادی که برخلاف نظر امام ورهبری مجوز ورود سپاه به انتخابات را دادند باید محکوم ومحاکمه شوند.
"وی ادامه داد : " باید اینگونه افراد را محاکمه کرد نه افرادی که به نظام و امام پایبند بوده وریشه درانقلاب دارند. ما باید شرایطی ایجاد کنیم که وفاق واعتماد عمومی را به جامعه برگردانیم نه اینکه افراد و احزاب را از یکدیگر دورکنیم."

هیچ نظری موجود نیست: