۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

امام جمعه اهل سنت زاهدان: غفلت از تعالیم دینی عامل شکست مسلمان

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه این هفته افزود: وعده الهی این است که بندگان صالح خدا وارثان زمین خواهند شد، اما در مقاطع مختلف مسلمانان باغفلت از تعالیم دین اسلام نه تنها وارثان زمین نشده اند بلکه همان مناطقی که در دستشان بوده نیز از اختیارشان خارج شده است.
وی گفت: ما زمانی که گرایش به هواهای نفسانی پیدا کردیم و فریب شیطان را خوردیم دشمنان بر سرزمینهای ما مسلط شدند و امروز شاهد اشغال برخی کشورهای اسلامی توسط دشمنان متجاوز هستیم.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: همه این شکست ها و مشکلات ناشی از غفلت ما مسلمانان است و تنها راه نجات هم در بیداری اسلامی و پناه بردن به تعالیم انسان ساز دین مبین اسلام و سنت پاک رسول الله(ص) است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به تاثیر روزه در تقویت جسم و جان مسلمانان افزود: عده ای تصور می کنند روزه گرفتن تنها برای کسب ثواب است اما در واقع کسب ثواب تنها یکی از فواید روزه است.
وی تاکید کرد: فریضه مهم روزه عامل ایجاد تحول در جسم و جان انسانهاست و در حقیقت جوهره وجود انسان را بازیابی و تعمیر می کند. مولوی اسماعیل زهی افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای جبران کاستی ها و خطاهای انجام شده در سایر ماههاست و باید از این فرصت گرانبها بیشترین بهره را ببریم.
وی با اشاره به اینکه جسم و جان انسانها متعلق به خداوند متعال است، گفت: نباید این نکته را از یاد ببریم که جسم و جان ما از آن خداست و به همین دلیل نباید ازهزینه کردن مال و جان در راه خدا دریغ کنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان نمازگزاران را به پرداخت زکات مالشان توصیه کرد و افزود: مسلمان نباید از دادن زکات و خرج کردن مال در راه خدا بترسند زیرا دادن زکات مایه افزایش مال و تقویت محبت خداوند در دل انسان می شود.
خطیب جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با بیان اینکه رمضان ماه محبت و میهمانی خداست از نمازگزاران خواست در این ماه از گناهان دوری بجویند و کینه ها و کدورت های گذشته نسبت به یکدیگر را فراموش کنند.

هیچ نظری موجود نیست: