۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

غارت بلوچستان غنی از زبان بیگانگان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا سالانه بيش از 320هزارتن ميوه گرمسيري درسيستان وبلوچستان توليد مي شود زاهدان- رييس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: سالانه 320 هزار و 780 تن ميوه گرمسيري و نيمه گرمسيري در اين استان توليد و به ساير استان هاي کشور صادر مي شود. "محمد علي نيکبخت" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ميزان سطح زير کشت اين نوع ميوه ها در منطقه را 12 هزار و 800 هکتار عنوان کرد. او گفت: بيشترين سطح زير کشت ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري را باغات موز به گستره پنج هزار و 600 هکتار به خود اختصاص داده است.
وي افزود: با توجه به اينکه تنها عامل محدود کننده توسعه سطح زير کشت در منطقه، آب است و از طرفي باغات موز نيز نياز به آب فراوان دارند در راستاي استفاده بهينه از آب براي توسعه سطح زير کشت، آبياري اين باغات با روش آبياري قطره اي انجام مي شود. او "موز، چيکو، انبه، زيتون محلي، خربزه درختي، نارگيل و تمر هندي" را از جمله ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري توليد شده در استان اعلام کرد.
نيکبخت اظهار داشت: به منظور توسعه سطح زير کشت ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري سالانه بيش از دو ميليون اصله نهال در استان توليد و افزون بر توزيع در استان به ساير استانهاي کشور نيز صادر مي شود.
وي اقليم گرم و مرطوب جنوب سيستان و بلوچستان را مناسب ترين وضعيت آب و هوايي براي توسعه باغداري ميوه هاي گرمسيري دانست. او گفت: با توجه به شرايط خاص چابهار و موقعيت گردشگري آن، باغ الگويي ميوه هاي گرمسيري در حاشيه محور پرتردد ارتباطي چابهار-کنارک به طول چهار کيلو متر و گستره 15 هکتار براي توليد ميوه هاي "نارگيل، موز، چيکو، انبه، تمر هندي" ايجاد شده است.
وي اضافه کرد: پرورش ميوه هاي گرمسيري به صورت مکانيزه و ايجاد فرصت هاي شغلي در اين زمينه از اولويت هاي امسال سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان است. http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=659308&IdZone=41

۳ نظر:

مسعود گفت...

اين عكسايي كه كنار وبتون مياد و ميره (شهداي جندالله)رو چه جوري تو وبلاگم بزارم؟


mojahed-n.blogfa.com
tanhaey-fa.blogfa.com

ناشناس گفت...

http://www.sunni-news.com/?p=7132

ناشناس گفت...

http://www.sunni-news.com/?p=7113

http://www.sunni-news.com/?p=7171