۱۳۸۸ مرداد ۲۹, پنجشنبه

صادرات‌ 6 ميليون دلاري ‌از منطقه آزاد چابهار

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس مدير عامل سازمان منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي چابهار گفت: بيش از 6 ميليون دلار، در دو سال گذشته صادارت حاصل از توليد صنايع مستقر در منطقه آزاد چابهار به كشور‌هاي مختلف دنيا بوده است.
محمدطاهر باقري‌زاده اظهار داشت واردات مواد اوليه براي مصرف در واحدهاي توليدي مستقر در اين منطقه بيش از 21 ميليون دلار و بيش از 20 ميليون دلار به ترتيب براي سال‌هاي 86 و 87 بوده است.
وي با اشاره با اينكه جمع واردات در دو سال گذشته بيش از 784 ميليون دلار بوده، افزود: از اين ميزان واردات بيش از 352 ميليون دلار مربوط به سال 86 و بيش از 431 ميليون دلار مربوط به سال 87 است.
مدير عامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصريح كرد: بيش از 76 ميليون دلار مربوط به واردات كالا‌هاي مسافري به منطقه و بيش از 6 ميليون دلار نيز مربوط به واردات وسايل نقليه موتوري به منطقه آزاد چابهار در دو سال گذشته بوده است.
باقري‌زاده خاطرنشان كرد: واردات كالاي تجاري در سال گذشته بيش از 658 ميليون دلار و سهميه ارزي جذب كالاي مسافري بيش از 958 هزار دلار در سال گذشته بوده است.
تفتان: این سرمایه های بلوچستان به کجا می روند و برای چه کسانی هزینه می شوند و در چه راهی مصرف می شوند ؟
این سرمایه ها در حالی بدست می آید که بسیاری از مردم بندر چابهار از آب آشامیدنی هم محروم هستند و از آبهائی که در چاله ها جمع آوری می کنند می نوشند و اندک نفعی از این سرمایه ها نمی برند.
آری بسیاری از مردم چابهار حتی خانه ای برای سکونت ندارند و بیگانگان تهرانی و شیرازی و اصفهانی مالک بهترین زمینها و مواقع تجاری این بندر بلوچستان شده اند.
به قول بسیاری از کارشناسان فقط اگر سرمایه های چابهار برای مردم بلوچستان اختصاص داده شود مردم این خطه از فقر نجات می کنند اما بیگانگان هرگز به فکر مردم این منطقه نیستند و تا زمانیکه ملت بلوچ به سیادت سیاسی نرسد و خود سرنوشت خود را بدست نگیرد وضع تغییر نخواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: