۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

آیت الشیطان سلیمان و پاسدار شوشتری دست به دامان عشایر بلوچستان

ایرنا:نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: عشاير و اقوام استان از سرمايه هاي با ارزش نظام مقدس جمهوري اسلامي به شمار مي روند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله "عباسعلي سليماني"روز يکشنبه در همايش يک روزه توانمندي هاي اقوام "ميربلوچزهي، کرد و سهرابزهي" در دهستان "سنگان" شهرستان خاش، بيان کرد: بيشتريت بافت جمعيتي استان را قبايل، طوايف و عشاير مرزدار تشکيل مي دهند.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان، اتحاد، همدلي، روحيه انقلابي و استکبار ستيزي مردم شيعه و سني استان را منحصر به فرد خواند. وي ادامه داد: اقوام، طوايف و عشاير مرزدار منطقه تاکنون با تدين، غيوري و سلحشوري نقش مهم و اساسي در خنثي سازي توطئه هاي دشمنان ايفا کرده اند.
او اظهار داشت: برپايي اين گونه همايش ها نقش مهمي در روشنگري افراد جامعه به ويژه جوانان، حفظ اتحاد و يکپارچگي مردم، تجديد پيمان با رهبري و تداوم راه شهيدان دارد.
سليماني با تاکيد بر فراهم کردن زمينه هاي شکوفايي توانمنديهاي جوانان و استفاده صحيح از توان قبايل و طوايف گفت: توسعه فرهنگ و مقوله هاي آن بايد با هدف رشد و بالندگي کشور در همه زمينه ها همراه باشد.
فرمانده قرارگاه جنوب شرق کشور نيز در اين همايش گفت: اقوام و طوايف مرزنشين منطقه نقش مهمي در توسعه همه جانبه، حفظ امنيت، وحدت و اخوت اسلامي بر عهده دارند. سردار سرتيب"نورعلي شوشتري" با تقدير از روحيه انقلابي مردم سيستان و بلوچستان اضافه کرد: حفظ وحدت و همدلي، حس نوعدوستي و وطن پرستي در ميان مردم سيستان و بلوچستان بسيار چشمگير است.
وي افزود: تاريخ گواه جانفشاني و دلاوريهاي مردم اين منطقه از ميهن پهناور اسلامي در مقابل دشمنان و کوتاه کردن دست بيگانگان از خاک مقدس کشور است.
امام جمعه موقت اهل سنت ميرجاوه نيز در اين همايش تاکيد کرد: پيشرفت و ترقي اقوام و ملت ها بر عوامل مهمي مانند تقوا، خداترسي و مسئوليت پذيري، چنگ زدن به ريسمان الهي، محبت، وحدت و بي توجهي به تهديدات دشمنان بستگي دارد.
مولوي"عبدالقهار ميربلوچ زهي" ادامه داد: مغرور شدن به اسباب قدرت جسماني، کثرت جمعيت، مال و سرمايه از عوامل خطرناک و مضر براي ضربه زدن به اقوام و ملت ها به شمار مي آيند.
مسوول اقتصادي قرارگاه قدس سپاه نيز با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به سال اصلاح الگوي مصرف گفت: بايد به صرفه جويي در همه زمينه ها توجه شود. سرهنگ"فيروز جهانتيغ" اظهار داشت: درست مصرف کردن بايد توسط کارشناسان از راه هاي مختلف مانند صداو سيما و مطبوعات به مردم آموزش داده شود.
وي همچنين نقش علما، سران و ريش سفيدان قبايل و طوايف را در کمک رساني به محرومان، رشد فکري و اقتصادي اقوام مهم برشمرد. "ولي محمد کرد"بزرگ و ريش سفيد طوايف ميربلوچزهي، کرد و سهرابزهي نيز در اين همايش، تعميق و گسترش اتحاد و همبستگي مردم، پاسداري از ارزش هاي اسلامي، تجديد پيمان با رهبري، تجليل از خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، ايثارگران، نخبگان و افراد موفق اقوام را از اهداف برپايي اين گونه همايش ها دانست.
دبير همايش گفت: طوايف ميربلوچ زهي، کرد و سهرابزهي بيش از 170 شهيد، جانباز و آزاده تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي کردند. "نادر ميربلوچ زهي" افزود: اکنون افزون بر پنج هزار نفر از افراد اين طوايف عضو فعال و عادي بسيج هستند. وي ادامه داد: بيش از 300 نيروي متخصص با تحصيلات عالي از اين اقوام در دستگاه هاي نظامي، سياسي، مديريتي، اجرايي و سازندگي اشتغال داشته يا پيگير کارهاي جذب و استخدام خود هستند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اجراي رقابت هاي فرهنگي و ورزشي، شعر خواني، سرود، قرائت مقاله و دکلمه و اهداي هدايا و لوح تقدير به خانواده هاي معظم شهدا، تجليل از جانبازان و آزادگان و افراد موفق طوايف ميربلوچ زهي، کرد و سهرابزهي از ديگر برنامه هاي اجرا شده در اين همايش بود.
در اين همايش بيانيه اي در 13 بند تنظيم شده و حاضران با سردادن تکبير ضمن تجديد عهد و پيمان با شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبري، حمايت خود را از مسوولان نظام ، پاسداري از ارزش هاي اسلامي و مرزهاي ميهن، دفاع از انرژي صلح آميز هسته اي و مبارزه با مداخله گران اعلام کردند

هیچ نظری موجود نیست: