۱۳۸۸ مرداد ۳۰, جمعه

“انتظار اهل سنت این بود که حداقل سه وزیر در کابینه دولت می‌داشتند”

سنی نیوز: حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه محبوب و محترم اهل سنت زاهدان در بخشی از سخنان نماز جمعه این هفته مسجد مکی، فرمودند: ”داشتن وزیر سنی می‌تواند کمک خوبی در تقریب داشته باشد اگر برخی وزرای جمهوری اسلامی از اهل سنت باشند بیشک این به نفع نظام است و با توجه به شناسایی‌ای که ما نسبت به برخی وزیران پیشهادی دولت داریم در بین جامعه اهل سنت افراد زیادی در حد این وزرا داریم”.
خطیب جمعه مسجد مکی در ادامه فرمودند: “متاسفانه اهل سنت در مدیریت‌های کلان اصلا سهم ندارند و در مدریت‌های منطقه‌ای سهم شان خیلی کم و ناچیز است به صورتی که در همین استان ما اهل سنتی که در مدیریتهای استان استخدام شده اند شمار آنان از انگشتان یک دست من هم تجاوز نمی‌کند حتی در مدیریت‌های نظامی ما به غیر از سرباز هیچ کسی دیگر را نداریم در حالی که اگر به اهل سنت اعتماد شود و به آنان موقعیت داده شود به نفع خود نظام است”. حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه محبوب و محترم اهل سنت زاهدان در بخش دوم از سخنان نماز جمعه این هفته مسجد مکی با اشاره به معرفی وزرای جدید دولت دهم به مجلس از این رویداد به عنوان «حادثه بزرگ» یاد کردند و فرمودند: اینکه دولت ۳ وزیر زن معرفی نموده است نشان از سعه صدر آن دارد این حادثه نه تنها باعث خوشحالی جامعه زنان شد بلکه باعث خوشحالی ما و همه جهانیان نیز گردید.
ایشان با اشاره به اینکه در میان وزرای پیشنهادی دولت احمدی نژاد وزیر سنی مذهبی وجود ندارد، فرمودند: نگرانی اهل سنت آن است که با این همه وعده‌ها و تبلیغات کاندیداها در زمان انتخابات ریاست جمهوری حتی یک وزیر سنی مذهب در بین وزای پیشنهادی دولت به چشم نمی‌خورد، انتظار جامعه اهل سنت این بود که حداقل سه وزیر می‌داشتد زیرا اهل سنت دومین اکثریت مذهبی بعد از اهل تشیع را در کشور تشکیل می‌دهد اما متاسفانه حتی یک وزیر هم ندارد.
در این مقطع از تاریخ که حکومت به دست شیعه است انتظار این بود که اهل سنت را در آغوش بگیرند زیرا اگر این فرصت برای اهل سنت پیش می‌آمد حتما برادران اهل تشیع را در آغوش می‌گرفت و این امتیاز را به آنان می‌داد.
ایشان با بیان اینکه اکثر مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی را اهل سنت تشکیل می‌دهند افزودند: داشتن وزیر سنی می‌تواند کمک خوبی در تقریب داشته باشد اگر برخی وزرای جمهوری اسلامی از اهل سنت باشند بیشک این به نفع نظام است و با توجه به شناسایی‌ای که ما نسبت به برخی وزیران پیشهادی دولت داریم در بین جامعه اهل سنت افراد زیادی در حد این وزرا داریم.
خطیب جمعه مسجد مکی در ادامه فرمودند: متاسفانه اهل سنت در مدیریت‌های کلان اصلا سهم ندارند و در مدریت‌های منطقه‌ای سهم شان خیلی کم و ناچیز است به صورتی که در همین استان ما اهل سنتی که در مدیریتهای استان استخدام شده اند شمار آنان از انگشتان یک دست من هم تجاوز نمی‌کند حتی در مدیریت‌های نظامی ما به غیر از سرباز هیچ کسی دیگر را نداریم در حالی که اگر به اهل سنت اعتماد شود و به آنان موقعیت داده شود به نفع خود نظام است.
مولانا عبدالحمید در ادامه با گلایه از برخی تبعیض‌ها که در جامعه وجود دارد فرمودند: نباید نظام بین شیعه و سنی و یا سیستانی و بلوچ فرق قائل شود زیرا همه برادریم و برای این آب و خاک کشته داده ایم.
ایشان افزودند: در بین همین اقوام و ملیت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی به آنان اعتماد نمی‌شود و به آنان موقعیت خدمت نمی‌دهند افرادی هستند که در خارج وزارت دارند ولی در داخل کشور به آنان این موقعیت داده نمی‌شود
.مولانا عبدالحمید در پایان از مردم خواستند تعصبات قومی را کنار گذاشته و با هم ید واحد باشند و همواره اخوت و برادری را فراموش نکنند.

هیچ نظری موجود نیست: