۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

سخنرانی کاک امینی در جلسه زاهدان و دستگیری ایشان

کاک حسن امینی از علمای برجسته ونام آشنا وحاکم شرع مردمی سی ساله کردستان پس ازایراد سخنرانی به هنگام بازگشت در فرودگاه زاهدان دستگیر شد. حاکم شرع کردستان که بنا به دعوت رسمی حوزه دارالعلوم زاهدان به عنوان مهمان ویژه مراسم همایش فارغ التحصیلی طلاب علوم دینی روز پنجشنبه 1/5/88 وارد زاهدان شد ودر محل همایش حضور یافت ومورد استقبال علما وشخصیتهای مطرح اهل سنت کشور از جمله مولانا عبدالحمید قرار گرفت.
کاک حسن بنا به درخواست اکثریت شرکت کنندگان در مراسم به عنوان یکی از سخنرانان روز جمعه انتخاب شد. ایشان حدود ساعت10 صبح روز جمعه در جایگاه قرار گرفت وخطاب به جمعیت چند صد هزار نفری اهل سنت کشور به ایراد سخن پرداخت . حاکم شرع کردستان در آغاز سخن عنوان کرد بنده به عنوان یک فرد مسلمان اهل سنت ومربط به یکی از اقلیت های قومی ایران صحبت می کنم .
سپس اضافه کرد به عنوان یک مسلمان از تنگناها و فشارهای ایجاد شده بر کشورهای اسلامی متاسفم و به داعیه داران دموکراسی و حقوق بشر اعلام مینمایم از انجا که ساده ترین مفهوم دموکراسی حکومت مردم بر مردم است پس در امور کشورهای اسلامی مداخله ننمایید وبگذارید مردم مسلمان کشورهای اسلامی انگونه که خود دوست دارند تصمیم بگیرند و زندگی نمایند. مردم مسلمان دوست دارند بر اساس تعالیم و احکام اسلامی بر انان حکومت شود و امور را خود اداره نمایند پس شمایکه داعی دموکراسی هستید در امور دیگران مداخله ننماید سپس کاک حسن اضافه کرد من یک مسلمان اهل سنت هستم و به عنوان یک سنی مذهب حق دارم که حقوق خود را مطالبه نمایم . ما 30 درصد جمیعت ایران را تشکیل می دهیم وبر اساس قانون اساسی در اصول متعدد آن از جمله اصل 12 و19 باید مانند دیگر شهروندان ایرانی از حقوق برابر برخوردار باشیم در حالیکه عملا پس از 30 سال این اصول قانونی در مورد اهل سنت معطل مانده است و اجرا نمی شود. تا به حال یک وزیر اهل سنت انتخاب نشده اهل سنت استاندار ندارند و حتی درتصمیم گیری های مربوط به خود نقش ندارند. علما ودانشمندان اهل سنت همواره مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و این موارد عملاّ در تقابل با قانون اساسی است . حاکم شرع کردستان با بر شمردن اسامی تعدادی از علمای زندانی اهل سنت از جمله ماموستا سیف الله ،ماموستا حسین حسینی ومولوی عبدالعلی خیر شاهی ودیگران ....... خواستار آزادی آنان شد. کاک حسن امینی اضافه کرد اگر در قانون آمده که با ما اینگونه برخورد شود آنرا به ما نشان دهید وما هم سکوت خواهیم کرد ،همچنانکه ما حق نداریم در کاندیداتوری ریاست جمهوری شرکت کنیم اما در موارد دیگر قانون به برابری ومساوات تاکید دارد ولی عملا اینگونه نیست در هیچ جای قانون اساسی ذکر نشده که نباید از اهل سنت وزیر یا استاندار ویا مدیر کل نباید انتخاب شود و همچنان در قانون نیامده که کسان دیگر برای اهل سنت راجع به عقیده آنان برنامه ریزی نمایند و علمای آنان به حاشیه رانده شوند لذا ما هر اقدام غیر قانونی را از جانب هر کس که باشد بر نمی تابیم وتصور نکنید که مرور زمان مطالبات ما را به فراموشی می سپارد در حالیکه هر چه زمان بگذرد اگر حقوق ما تاُدیه نشود سطح مطالبات ما بالاترمی رود. این عالم بر جسته اهل سنت اضافه کرد به عنوان یک فرد مسلمان مربوط به اقلیتهای قومی هم دقیقا همان مطالب را می گویم که در مورد اهل سنت گفتم کشور ایران از ملتهای گوناگون کرد، بلوچ،عرب،ترکمن،ترک.....تشکیل شده است هر چند به مذاق بعضی ها تلخ است ما را ملت بدانند واین ملتها را به قوم تعبیرمی کنند ولی به هر حال به این لحاظ هم به ما جفا و بی مهری میشود ،چرا تا حال وزیری از این اقلیتها انتخاب نشده است .
بحث پایانی کاک حسن امینی در مورد انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود ایشان در این مورد عنوان کردند،خردادماه انتخاباتی دراین کشور برگزار شد و صرف نظر از نتایج آن متاسفانه تبعاتی ناگواری را به بار آورد من در ابتدای صحبت هایم عرض کردم ما مسلمان اهل سنت ایران هستیم هیچکس از ما ایرانی تر نیست پس بعنوان یک ایرانی حق داریم نسبت به موارد پیش امده نگران باشیم،هموطنان ما در تهران و دیگر شهرهای کشور به دلیل اعتراض قانونی دچار مشکلات فراوانی شده اند . قانون اساسی صراحت دارد که برگزاری هر گونه تجمع و راهپیمایی به شرط حمل نکردن سلاح آزاد است . هموطنان ما در راهپیمایی آرام وحتی بعضاً توأم با سکوت به نتایج انتخابات اعتراض داشتند که مورد آزارواذیت فراوان قرار گرفتند وعده زیادی از شخصیتهای سیاسی ومدنی را به زندان انداختند و حتی تلاش میشود قضایا را به خارج ربط داده و آنان را عوامل بیگانه و خارجی معرفی کنند. همه میدانند در رأس این قضایا کسانی قرار دارند که خود 30 سال بر این کشور حکومت کرده اند اگر اینها وابسته به خارج هستند وای بحال ملت ایران که 30 سال است عوامل خارجی وبیگانه بر انان حکومت . شایان ذکر است که از ابتدا تا انتهای صحبت های کا ک حسن حضار با تکبیر های بلند مرتب حمایت خود را از ایشان اعلام داشته و بیاناتشان را تأیید می کردنند. کاک حسن امینی پس از سخنرانی به اتفاق جمعی از همراهانش محل مراسم را به سوی فرودگاه زاهدان ترک نمودند وبنا بود پرواز ساعت 2 بعداز ظهر انجام بگیرد اما این پرواز تا ساعت 2.45 به تأخیر انجامید و پس از سوار شدن به هواپیما لحظه ای چند از طریق کابین خلبان اعلام می شود که مسافری بنام حسن امینی خود را به مهماندار معرفی نماید پس از معرفی اعلام میشود که از سالن فرودگاه تماس گرفته اند که بلیط ایشان اشکال دارد و برای رفع ان به سالن برگردد که این موضوع مشکوک با مقاومت همراهان ایشان مواجه میشود و کل همراهان ایشان از هواپیما پیاده میشوند و نیروهای امنیتی به اتفاق مأمورین سپاه با زدوخورد وبرخوردهای نادرست با همراهان ایشان وی را بازداشت وبه محل نامعلومی انتقال داده اند وایشان کماکان در بلاتکلیفی و وضعیت نا مشخصی به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست: