۱۳۸۸ مرداد ۹, جمعه

ناپدید شدن 10 هزار مسلمان چینی

«ربیعه قدیر» یکی از رهبران در تبعید اقلیت مسلمان ایگور چین با اعلام این خبر که نزدیک به 10 هزار نفر از ایگور ها در حوادث مرگبار منطقه "سین کیانگ" واقع در شمال غرب چین طی یک شب ناپدید شده اند، درخواست کرد بررسی های بین المللی در این زمینه صورت گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قربانیان ترور به نقل از خبرگزاری رویترز دولت چین، "قدیر" را محکوم به راه انداختن شورش های منطقه سین کیانگ، هدایت آنها و پخش اطلاعات نادرست می کند و با اعلام این که تصاویر گرفته شده از کشتارها از حوادث دیگری در منطقه ای دیگر از چین است؛ خود را از اتهام کشتار مبرا می داند.
"قدیر" نیز با رد اتهامات دولت چین گفت: با توجه به این که یک شب در پی قطعی برق در شهر صدای شلیک گلوله شنیده شده، آمار کشته شدگان باید بیشتر از تعداد اعلام شده باشد.
وی در کنفرانسی خبری در شهر توکیو گفت: حدود 10 هزار نفر ایگوری که در اعتراض ها شرکت داشته اند در مدت یک شب ناپدید شده اند.
معلوم نیست آیا مرده اند یا زندانی شده اند.
وی گفت: "اگر چینی ها کاملا مطمئن هستند که ایگورها مرتکب اشتباه شده، درگیری ها را شروع کرده اند و افرادی از نژاد "هان" مورد حمله قرار گرفته اند؛ ما از آنان می خواهیم تا اطلاعات خود را در اختیار یک گروه بی طرف قرار دهند."

هیچ نظری موجود نیست: