۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

اراکین نظام :"چگونه مى توان درمقابل اين همه خشونت سكوت كرد"

به گزارش آژانس خبری تفتان بزرگترین شخصیتهای نظام ولایت فقیه که از اراکین نظام به شمار می آیند و قبلا رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس بودند به خشونتها علیه مردم اعتراض کردند و از مراجع کمک خواستند ،این امر خود به خود ثابت می کند که چه خوشنتهائی طی سالهای گذشته علیه اهلسنت و ملت بلوچ صورت گرفته است و همین مقامات خود حامی جنایت علیه اهلسنت بوده اند به گزارش العربیه در این باره توجه فرمائید:
سيد محمد خاتمى، مهدى كروبى، ميرحسين موسوى و دهها تن ديگر از سران اصلاح طلبى در ايران در نامه اى كه مى توان آن را فرياد استغاثه خواند، مراجع دينى جهان اسلام را به يارى طلبيدند.
در اين نامه كه امضاى بسيارى از چهره هاى سرشناس جنبش اصلاحات را در خود دارد، امضا كنندگان با اشاره به وجود دهها تن از همفكران برجسته ى آنها در زندانهاى جمهورى اسلامى ايران و در بند بودن صدها تن ديگر از دستگير شدگان جنبش سبز اخير در ايران، خطاب به مراجع دينى آمده است كه: "چگونه مى توان با سكوت در قبال اين همه خشونت و سبعيت، داد از رحمانى بودن نظامى سر داد كه شريعت محمدى را راهنماى خود قرار داده است، ليكن اين روزها دريافت اخبار نگران كننده در باره ى سلامت جسمى و روانى بسيارى از بازداشت شدگان بر دامنه ى نگرانيها افزوده است.
" اصلاح طلبان به دستگيرى فعالان ستادهاى انتخاباتى كروبى و موسوى، شركت كنندگان در راهپيمايى هاى مسالمت آميز و روزنامه نگاران، اساتيد دانشگاهها و ساير فعالان مدنى و سياسى ايران، اشاره كرده و مى گويند: اين بازداشتها بدون صدور مجوزهاى قانونى ، همراه با برخوردهاى خشونت بار و استفاده از شيوه هاى بازجويى كه يادآور دوران سياه ستم شاهى است... صورت گرفته و چهره ى جمهورى اسلامى ايران را در روح و جان هر ايرانى و نيز انظار جهانيان تيره و تار مى كند.
نويسندگان اين نامه مى افزايند: اسف بارتر اين كه دستگاههاى امنيتى مصرانه در پى اثبات فرضيه هاى خيال پردازانه و سراپا اشتباه خود براى معرفى فعالان به عنوان عوامل وابسته به بيگانه و محركان انقلاب مخملى هستند و از همين رو به شيوه هاى غير قانونى، غير اخلاقى و غير شرعى اعتراف گيرى توسل جسته اند.
اين شخصيتها يادآور مى شوند: تنها راه برون رفت از اين وضعيت اقدام قاطع و شفاف نسبت به توقف فرايند امنيتى فضاى كنونى، كوتاه كردن دست عوامل غيرمسئول، آزادى تمامى بازداشت شدگان و اتخاذ مجارى قانونى است.
آنان سپس خطاب به مراجع مى گويند: از شما مراجع عظام تقليد به عنوان مرجع و ملجاء ملت شريف ايران مى خواهيم كه پيامدهاى زيان بار اتخاذ شيوه هاى قانون گريزانه را به دستگاههاى ذيربط خاطر نشان ساخته و آنان را نسبت به اشاعه ى بيدادگرى در نظام جمهورى اسلامى برحذر داريد.

هیچ نظری موجود نیست: