۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

اعدام سیزده جوان بلوچ

جمهوری اسلامی صبح امروز بیست و سوم تیرماه سال هشتاد و هشت،۱۳ جوان بلوچ را به دار آویخت، متهمان بلوچ به دلیل دور بودن از مرکز و نبود نظارت بر عملکرد مسئولین غیر بلوچ بلوچستان، در دادگاههایی که بسیاریها حتی به تشکیل شدن چنین دادگاههای شک دارند بدون وکیل و شاهد محاکمه می شوند.
اعدام شدگان امروز زاهدان پس از مدتها بازداشت و شکنجه وادار به اعترافاتی غیر واقعی شده بودند مسئولین غیر بلوچ دو بازداشتی را که قرار بود امروز اعدام شوند به نمایندگی از دیگران به جلسه ای که با حضور استاندار، امام جمعه شیعیان مقیم زاهدان و فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی برگزار شد برده و آنها را به اجبار، به ایراد سخنانی وادار کردند که شاید مردم بلوچستان را متقاعد کنند که این افراد در درگیریهای مسلحانه شرکت داشتند.
دیروز خبرگزاریهای جمهوری اسلامی اعلام کردند که قرار است ۱۲ بلوچ صبح امروز در محل پارک لاله زاهدان در ملاء عام اعدام شوند که یکی از آنها عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر جنبش است.
اما امروز با خبر شدیم که یک بلوچ دیگر به جمع اعدامیها اضافه شده است و در میان اسامی اعدامیها نام عبدالحمید ریگی و مولوی گهرامزهی دیده نمیشود.
به نظر میرسد این اقدام جمهوری اسلامی که ۱۳ جوان بلوچ از طوایف مختلف بلوچ را با برچسب تروریست بودن به دار آویخت، و عبدالحمید ریگی کسی که یکبار خبر اعدام او از رسانه های جمهوری اسلامی پخش شد را بعنوان گروگان و برگ برنده ای برای جلوگیری از انتقام جنبش همچنان در بازداشت نگه میدارد.

هیچ نظری موجود نیست: