۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

بازداشت شدگان در راه بیمارستان

بیش از سه ماه از بازداشت بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی در جریان ناآرامی های پس از انتخابات می گذرد. خانواده ها و وکلای این افراد بارها از فشارهای موجود بر این بازداشت شدگان سخن گفته اند.

براساس تازه ترین گزارش ها، محسن میردامادی، دبیر کل جبهه مشارکت به دلیل مشکل قلبی و بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، به دلیل بیماری فتق به بیمارستان بقیه الله که وابسته به سپاه پاسداران است منتقل شده اند.

صالح نیکبخت وکیل آقای نبوی با تاکید بر این موضوع که علیرغم امضای وکالت نامه توسط آقای نبوی، تاکنون موفق به دیدار با موکلش نشده است، می گوید "آقای نبوی وقتی به بیمارستان بقیه الله برای ناراحتی فتق مراجعه می کند یکی از پزشکان به او می گوید که دیگر قرص آسپیرین استفاده نکند و همین امر باعث افت فشار آقای نبوی می شود."

او ادامه می دهد "آقای نبوی پیشتر برای این بیماری توسط دکتر ظفرقندی جراحی شده بود. به همین جهت دکتر ظفرقندی برای جراحی او اعلام آمادگی کرده چه در بیمارستان خاتم الانبیا یا هر بیمارستان دیگری که مقامات زندان و سپاه پاسداران، که ظاهرا آقای نبوی به عنوان متهم دراختیار آنها است، اجازه دهند."

در همین حال، خبرهایی از گفت وگوی تلفنی آذر منصوری، معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت با خانواده اش منتشر شده است. خانم منصوری هفته گذشته در ورامین دستگیر شد.

صالح نیکبخت وکیل تعدادی از بازداشت شدگان با اشاره به عدم اجرای قانون در خصوص این افراد افزود "من و سایر وکلا دغدغه اصلی مان اجرای قانون اساسی کشور است. ما کاری به مسئله سیاسی نداریم. وقتی قانون اساسی در مملکتی زیر پا گذاشته شود. هیچ حکومتی نه با قوه قهریه و نه با آزادی دادن نمی تواند وضعیت را به گذشته باز گرداند."

هیچ نظری موجود نیست: