۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

فرمانده سپاه ایران: بسیج دانشجویی منتظر فرمان مافوق نباشد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران به اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه ها گفته است که در مقابله با ناآرامی های احتمالی در دانشگاه ها واکنش نشان دهند و منتظر فرمان مافوق نباشند.

سرلشکر محمدعلی جعفری روز جمعه ۱۰ مهر ماه (۲ اکتبر) در گردهمایی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های ایران، با اشاره به تفاوت های موجود در فضای دانشگاه های مختلف گفت: "بسیج دانشجویی در میدان جنگ نرم، استقلال عمل دارد و فرماندهی این میدان مبارزه متمرکز نیست".

او افزود: "فرماندهان جوان جبهه جنگ نرم باید به عرصه های سیاسی و فرهنگی این میدان آشنا شوند و در هر مکانی که هستند، عکس العمل های مناسب نشان داده و روشنگری کنند و منتظر دستور مسئولین بالادست نباشند".

فرمانده سپاه به مسئولان بسیج دانشجویی هشدار داد که امسال نمی توانند تنها به برگزاری برنامه های معمول بسیج دانشجویی در سال های گذشته اکتفا کنند، "چون ممکن است نوع عملکرد بسیج دانشجویی در سال های گذشته برای مقابله با جریان کنونی جوابگو نباشد".

'افسران جوان'

نخستین بار آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیداری در اوایل شهریورماه لقب "افسران جوان جبهه مقابله با جنگ نرم" را برای دانشجویان طرفدار خود به کار برد.

کسی که در جایگاه خواص نتوانسته به خوبی تحلیل کند و در حوادث پس از انتخابات سکوت کرده بود، اکنون نیز باید سکوت کند و دم از وحدت نزند

سرلشگر جعفری ظاهرا در اشاره به طرح اکبر هاشمی رفسنجانی

آقای خامنه ای گفته بود: "این که چه کار باید بکنید، چه جور باید عمل کنید، چه جور باید تبیین کنید، اینها چیزهایی نیست که من فهرست کنم. اینها کارهایی است که خود شماها باید در مجامع اصلی تان، در اتاق های فکرتان بنشینید و راهکارها را پیدا کنید؛ اما هدف مشخص است، هدف دفاع از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است در مقابله با یک حرکت همه جانبه متکی به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته علمی رسانه ای. باید با این جریان شیطانی خطرناک مقابله شود".

اکنون فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این که آیت الله خامنه ای از سال ها پیش در مورد "تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی" هشدار داده بود، گفته است: "ایشان امروز هم بحث تهدید و جنگ نرم را مطرح می کنند، اما مشکل جنگ نرم این است به طور کامل حس نمی شود و در مورد آن غفلت می کنیم".

سرلشکر جعفری ناآرامی های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران را "بزرگترین خطر برای محتوای نظام و انقلاب اسلامی" در ۳۰ سال گذشته و حتی خطرناک تر از جنگ ایران و عراق خواند و گفت: "در این فتنه تا مرز براندازی پیش رفتیم".

او گفت: "در اتفاقات اخیر تمام نیروهای داخلی اصلاحات و حامیان خارجی آنها سرمایه گذاری و هزینه کرده بودند تا به پیروزی برسند، چون می دانستند در صورت بازگشت مجدد به قدرت، ماجرا با دفعه قبل (۲ خرداد ۱۳۷۶) تفاوت دارد؛ اما با هوشیاری مردم و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری این توطئه عظیم خنثی شد، هرچند آثار منفی آن همچنان باقی است".

'ضربه حیثیتی'

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت که حوادث پس از انتخابات وحدت و انسجام داخلی را خدشه دار کرد و به "اعتبار نظام" ضربه زد و افزود: "سال ها طول می کشد تا این آثار منفی جبران شود".

انقلابی ماندن سخت تر از انقلاب کردن است و ممکن است در این فضا افرادی که انقلابی بودند و در کنار امام بوده اند دچار مشکل شوند و در غربال انقلاب تصفیه شوند

سرلشگر محمدعلی جعفری

او به مسئولان بسیج دانشجویی گفت: "مهمترین وظیفه ما در مقطع کنونی، روشنگری بعد از این فتنه عمیق است، چون ضربه ای حیثیتی به نظام وارد شد".

او در مورد طرح های وحدتی که گفته می شود توسط عده ای از سیاستمداران در ایران در حال تدوین است گفت: "هرگز نمی توان با فردی که به آرای مردم تمکین نمی کند و به خاطر اشتباهاتش حاضر به عذرخواهی نیست، به دنبال وحدت بود".

اشاره آقای جعفری به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای معترض انتخابات است که می گویند در انتخابات تقلبی گسترده و "مهندسی آراء" صورت گرفته و دولت برآمده از این انتخابات مشروع نیست.

'آنها که سکوت کرده بودند، ساکت بمانند'

از جمله طرح هایی که گفته می شود برای خروج از وضعیت فعلی سیاسی در ایران در دست تدوین است، طرحی است که زیر نظر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران بررسی می شود.

آقای جعفری ظاهرا در اشاره به این طرح گفته است: "کسی که در جایگاه خواص نتوانسته به خوبی تحلیل کند و در حوادث پس از انتخابات سکوت کرده بود، اکنون نیز باید سکوت کند و دم از وحدت نزند".

او همچنین در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه در مورد "ارتباطات محمد خاتمی با بنیاد سوروس" گفت: "این مورد نیز مانند بسیاری از تخلفات دیگری است که وی انجام داده است، گذشت زمان بسیار تعیین کننده خواهد بود و امیدواریم شرایطی برای اجرای حق و عدالت در کشور فراهم شود".

اخیرا خبرگزاری رسمی دولت ایران ادعا کرده بود که جورج سوروس، بنیانگذار موسسه "جامعه آزاد" در آمریکا، در یک سخنرانی در روز ۱۱ سپتامبر امسال در نیویورک به دو دیدار خود با آقای خاتمی اشاره کرده است.

دفتر آقای خاتمی و دفتر آقای سوروس چنین دیدارهایی را تکذیب می کنند. دفتر آقای سوروس می گوید اساسا چنین سخنرانی ای انجام نشده است.

فرمانده سپاه پاسداران ایران گفته است: "انقلابی ماندن سخت تر از انقلاب کردن است و ممکن است در این فضا افرادی که انقلابی بودند و در کنار امام بوده اند دچار مشکل شوند و در غربال انقلاب تصفیه شوند".

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: