۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

سفر فوری منوچهر متکی به واشنگتن ، تسلیم پاسخ علی خامنه ای به اوباما

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بین نیویورک و واشنگتن بال بال می زند. با آنکه سفر به واشنگتن بر خلاف سفر به نیویورک مستلزم داشتن ویزاست و ظاهرا مقامات هیات ایرانی که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده بودند چنین ویزائی نداشتند، معلوم نیست منوچهر متکی با چه مدرک و یا ویزائی راهی واشنگتن شده است. این در حالی است که سفر به واشنگتن صرفا برای مذاکرات سطح بالای سیاسی صورت می گیرد.

در همین ارتباط گفته می شود که منوچهر متکی قبل از ترک نیویورک همراه با احمدی نژاد و هیات همراه وی به سمت تهران، ماموریت ویژه‌ای یافته و برای اجرای این ماموریت از هیات دولت جدا شده و راهی واشنگتن شده است. این ماموریت نمی تواند جز رساندن پاسخ کتبی علی خامنه ای به اوباما رئیس جمهور امریکا باشد. متن نامه اوباما به علی خامنه ای هنوز فاش نشده و پاسخ علی خامنه ای به وی نیز چنان محرمانه است که یک تن ازاعضای هیات همراه احمدی نژاد مامور دریافت و رساندن آن به اوباما شده است.

چنان که تردید نیست که منوچهر متکی نیز خودش از محتوای این نامه خبر ندارد. در جمهوری اسلامی با سانسور و پنهانکاری های امنیتی می توان مردم را مدتی در بی خبری نگهداشت اما در امریکا و اروپا چنین نیست و به همین دلیل بزودی ماموریت ویژه و ناگهانی منوچهر متکی و متن پاسخ علی خامنه ای به اوباما به مطبوعات راه خواهد یافت، حتی اگر متن این پاسخ هم به مطبوعات راه نیابد، محتوای آن علنی خواهد شد. تمامی این تکاپوهای جدید ارتباط مستقیم دارد با اجلاس 1+5 با حضور هیات نمایندگی جمهوری اسلامی و بازگشائی پرونده اتمی ایران. پرونده ای که اکنون سایت افشاء شده "قم" و اسنادی دال بر نظامی بودن فعالیت های اتمی ایران نیز به آن اضافه شده است.

هیچ نظری موجود نیست: