۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

غارت بلوچستان غنی از زبان بیگانگان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا سالانه بيش از 320هزارتن ميوه گرمسيري درسيستان وبلوچستان توليد مي شود زاهدان- رييس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: سالانه 320 هزار و 780 تن ميوه گرمسيري و نيمه گرمسيري در اين استان توليد و به ساير استان هاي کشور صادر مي شود. "محمد علي نيکبخت" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ميزان سطح زير کشت اين نوع ميوه ها در منطقه را 12 هزار و 800 هکتار عنوان کرد. او گفت: بيشترين سطح زير کشت ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري را باغات موز به گستره پنج هزار و 600 هکتار به خود اختصاص داده است.
وي افزود: با توجه به اينکه تنها عامل محدود کننده توسعه سطح زير کشت در منطقه، آب است و از طرفي باغات موز نيز نياز به آب فراوان دارند در راستاي استفاده بهينه از آب براي توسعه سطح زير کشت، آبياري اين باغات با روش آبياري قطره اي انجام مي شود. او "موز، چيکو، انبه، زيتون محلي، خربزه درختي، نارگيل و تمر هندي" را از جمله ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري توليد شده در استان اعلام کرد.
نيکبخت اظهار داشت: به منظور توسعه سطح زير کشت ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري سالانه بيش از دو ميليون اصله نهال در استان توليد و افزون بر توزيع در استان به ساير استانهاي کشور نيز صادر مي شود.
وي اقليم گرم و مرطوب جنوب سيستان و بلوچستان را مناسب ترين وضعيت آب و هوايي براي توسعه باغداري ميوه هاي گرمسيري دانست. او گفت: با توجه به شرايط خاص چابهار و موقعيت گردشگري آن، باغ الگويي ميوه هاي گرمسيري در حاشيه محور پرتردد ارتباطي چابهار-کنارک به طول چهار کيلو متر و گستره 15 هکتار براي توليد ميوه هاي "نارگيل، موز، چيکو، انبه، تمر هندي" ايجاد شده است.
وي اضافه کرد: پرورش ميوه هاي گرمسيري به صورت مکانيزه و ايجاد فرصت هاي شغلي در اين زمينه از اولويت هاي امسال سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان است. http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=659308&IdZone=41

تجاوزهای جنسی در زندانهای ایران برنامه ریزی شده بود

دبی – العربیه درنظرسنجی سایت فارسی العربیه درمورد موضوع " تجاوزجنسی در زندان های ایران " اغلب کاربران شرکت کننده درنظرسنجی اعلام کرده اند که تجاوزهای صورت گرفته با برنامه ریزی حکومت انجام شده است.
دراین نظرسنجی که هزار و240 نفر از کاربران درآن شرکت کرده اند 90 درصد کاربران اعلام کرده اند که تجاوزهای جنسی در زندانهای ایران برنامه ریزی حکومت بوده است.
درهمین حال 5 درصد شرکت کنندگان درنظرسنجی اعلام کرده اند که این موضوع ربطی به حکومت ندارد و5 درصد دیگرهم گفته اند که موضوع تجاوزجنسی تبلیغات مخالفین بوده است.
گفتنی است به دنبال انتشارنامه مهدی کروبی یکی ازنامزدهای معترض به نتایج انتخابات خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن از تجاوز به دختران وپسران دستگیر شده درحوادث پس از انتخابات خبر داده بود این موضوع به چالشی بزرگ برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
درحالیکه محافظه کاران و اغلب ائمه جمعه این موضوع را تکذیب کرده اند وخواستارمحاکمه مهدی کروبی شدند این نامزد معترض به نتایج انتخابات مستندات یکی از این تجاوزها را از زبان یکی از قربانیان منتشر کرده است.
کروبی همچنین به تازگی نامه ای را برای صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه فرستاد وخواستار بررسی این موضوع با مقامات قضائی شده است.
لاریجانی نیز هفته گذشته یک هیات ویژه برای بررسی حوادث اخیر تشکیل داده وبه آنها دستورداد تا درخواست آقای کروبی را بررسی نمایند و نتیجه را به او گزارش دهند.
دراین هیات دادستان کل کشور، معاون اول رئیس قوه قضائیه ورئیس حوزه ریاست این قوه عضویت دارند.

فرار مستبصر اجاره ای از چنگ مناظر اهل سنت!

عبدالله حیدری
طی سالهای اخیر بخصوص چند ماه گذشته موج گسترده ای از تبلیغات مدعیان کاذب وحدت و حب اهل بیت براه افتاده است که رنگ دیگری از مظلوم نمایی ساختگی و دروغین را به نمایش می گذارد، یکی مدعی است که چهل هزار سایت علیه شیعه فعالیت می کند!
یکی مدعی است که چهار هزار وهابی آموزش دیده وارد کشور شدند! یکی مدعی است که بیش از چهل شبکه ماهواره علیه تشیع سرگرم فعالیت هستند خلاصه همان داستان رمة گرگ! و سر انجام یک سایه بی جان!. علت این نمایش ها این است که سرمایه های کلان و مبالغ هنگفتی که برای ایجاد کینه و تفرقه بین مسلمین سرازیر می کنند و کادرهای عقده ای که برای کاشتن تخم نفاق و پرورش میکروب اختلاف آماده می کنند قابل توجیه باشد!.
و گسیل صدها و هزاران دروغ پرداز عقده ای با امکانات فراوان به سرزمین حرمین قابل توجیه باشد! تأسیس صدها و هزاران سایت کینه پرور و تفرقه انگیز چند زبانه قابل توجیه باشد.
تأسیس دهها شبکه ماهواره ای چند زبانه برای تلبیس و دروغ و نیرنگ قابل توجیه باشد! اما واقعیت چیست؟! با کمال تأسف باید گفت که والله قسم اگر یک صدم امکانات دروغ پردازان و کینه پروران در اختیار دعوتگران اهل سنت باشد تخم نفاق و دروغ و تفرقه را از جهان برخواهند کند و طی مدت کوتاهی وحدت و اتحاد امت اسلامی را فراهم خواهند کرد.
اما حکمت خداوند همیشه چنین بوده که پیروان حق از امکانات کمتری برخوردار باشند.
لذا تعجب نیست که در بین بیش از دو هزار شبکه ماهواره ای موجود در فضا اهل سنت تنها و تنها یک شبکه دینی مستقل دارند که عمرش کمتر از یک سال است آنهم به زبان عربی!.
نزدیک به پنجاه میلیون اهل سنت فارسی زبان تا کنون یک شبکه فارسی مستقل و آزاد که منعکس کننده عقاید و آرمانهایشان باشد ندارند!
شبکه موعظه فراوان است منظور شبکه ای است که اعتقادی باشد. آن تنها شبکه عربی اهل سنت علاوه از برنامه های مقدماتی که در چند ماه گذشته داشته اینک در ماه مبارک رمضان یک برنامه جدی شروع کرده است که قطعا برای دوستان جالب خواهد بود.
آری برنامه کلمه سواء در شبکه صفا واقعا که صفا دارد. مجری موفق برنامه آقا محمد صابر در این برنامه دو نفر مهمان دارد. یکی شیخ عدنان عرعور عالم و دانشمند سوری و دیگری استاد محمد جابر نویسنده و محقق مستبصری!
که مدعی است شیعه شده است!.
طی یک هفته ای که تا کنون از این برنامه گذشته شاید صدها و هزاران نفر را به مذهب معتدل اهل سنت نزدیک کرده است! علت چیست؟!علل فراوانی دارد که ما خلاصه آنرا خدمت شما عرض می کنیم:
۱- بحث های یک هفتة گذشته ثابت کرده که شیعیان و مستبصران اجاره ای آنان برای اثبات عقاید شگفت انگیز خود از قرآن کریم دلیل ندارند!
۲- عقاید و باورهای شیعه و مستبصران اجاره ای آنان با عقل سالم سازگار نیست!
۳- شیعیان اثنا عشری و مستبصران اجاره ای شان وقتی دلیل ندارند شروع به تهمت و اهانت می کنند خوشبختانه شیخ عدنان همان اول کار فرمود بعت عرضی و کرامتی لله!
یعنی من آبرو و شخصیت خود را به خداوند فروخته ام لذا برای شخص خودم دفاع نمی کنم هرچه این مستبصر اجاره ای و سایر عقده ای ها و اجاره ای ها به ایشان اهانت می کنند جز لبخند پاسخی نمی گیرند!.
اما راستش به عنوان یک ایرانی کمی خجالت کشیدم! و هنوز باورم نمی شود! اگرچه مناظرات دو سه ماه پیش المستقله ثابت کرد که همشهریان ما فقط بلدند جلو اهل سنت ایران هارت و هورت کنند وقتی با یکی از علمای اهل سنت خارج ایران روبرو شوند گویا فلسفشون یادشون میره!
در مناظرات کنونی شبکه صفا حد اکثر ما می توانیم باور کنیم که عربهای شیعه کم آوردند و طبیعی است که مستبصر اجاره ای بیچاره چه دارد که دفاع کند! حوزه نجف اشرف! و دهها آیت الله و صدها و هزاران حجت الاسلام و دکتر و محقق شیعه عرب باختند و کاش اینقدر زود نمی باختند! تماشای این برد و باخت صفای خاصی دارد!.
اما انتظار ما از حوزه علمیه قم و مشهد و اصفهان و غیره و از آیت الله های پر ادعایی همچون ناصر مکارم و جعفر سبحانی و حسینی قزوینی و رحیم پور ازغدی و غیره که اینهمه لاف گزاف می زنند و به اهل سنت ایران زهر چشم نشان می دهند این است که خودشان را نشان دهند!.
اینکه چرا از اول رمضان تا کنون یک هفته ذلت را برای مذهب حقه شان در شبکه صفا تحمل کرده اند و تماس نگرفته و در مناظره شرکت نکرده اند ممکن است دلائل فراوانی داشته باشند!
۱- اینکه کلا از این مناظره بی اطلاع باشند! بله که ممکن است چرا نیست؟
۲- اینکه فکر کردند این به زبان عربی است و کسانی که به ما خمس پرداخت می کنند عربی بلد نیستند کم آوردن حوزه نجف اشرف و عربهای شیعه و مستبصران اجاره ای عرب به ما چه ربطی دارد؟! کاملا هم درست است!.
۳- اصلا کسی از ما دعوت نکرده و از قدیم گفته اند تا نخوانندت به خوان کسی مرو.
۴- اگر جرأت دارند بیایند در فارسی مناظره بر گذار کنند اونوقت ببینند که بلبل زبانی چیست؟! عربی ما در حد متوسطی است اگر فارسی گوش کنند ما حاضریم شرکت کنیم!.
۵- اینکه مستبصران اجاره ای معروف مانند تیجانی و عصام چرا شرکت نمی کنند؟! علتش این است که ما آنها را نگه داشته ایم برای روزهای سخت! اگر جلو عربها مچ اینها باز شود فردا ممکن است این مناظره ها به فارسی ترجمه شود و آبروی این مستبصران اجاره ای جلو ملت شریف ایران هم برود!.
پریشب خنده دار بود که وقتی محمد جابر مستبصر اجاره ای عقب نشینی کرد گفتیم رفت اما گویا مبلغ پیشنهادی اضاف شد و در آخر جلسه ایشان برگشت گفت آمده است از شیعه دفاع کند! و از شیخ عدنان عرعور به خاطر اهانتهای که به ایشان کرده بود معذرت خواهی کرد! شیخ هم با کمال بزرگواری فرمود من شما را بخشیدم!. (اما دیشب مجددا غایب بود!!)
اینکه یک مستبصر اجاره ای آنهم مفلس بی سوادی که درس نخوانده از مذهبی دفاع کند که صدها حوزه و دانشگاه در اختیار دارد و هزاران آیت الله و حجت الاسلام و دکتر و محقق در اختیار دارد خود بیانگر ناتوانی این مذهب است!.
کاش فارسی زبانان عزیز و بخصوص پیروان مذهب شیعه توفیق می داشتند این مناظره ها را تماشا کنند! البته این بدین معنا نیست که اگر فلان آیت الله بیاید دفاع کند مشکل حل خواهد شد! خیر! مشکل در اصل مذهب است، و در اعتقادات و باورهای ضد قرآن و ضد عقلی که ساخته و پرداخته شده و براساس آن سایر امت اسلامی و در رأس همه صحابه جان نثار رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم کافر و منافق خوانده می شوند!.
و اهل بیت آنحضرت نعوذ بالله خوار و ذلیل و شکست خورده و شیفته دنیا معرفی می گردند. و در این اسلام ناب جز اسم توحید چیزی از یگانه پرستی و یکتا پرستی در عمل دیده نمی شود!
همه صفات خدایی جز عرش و کرسی به بندگان عاجز و ناتوان او داده شده است!. به امید آنکه عقلای شیعه با بازگشت به قرآن و سنت صحیح پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم و اهل بیت و صحابه رضی الله عنهم أجمعین خود را در کنار سایر امت اسلامی قرار دهند تا با وحدت حقیقی این اسلام عزیز بتواند عزت از دست رفته خویش را باز یابد.
آمین.

دهمین روز درگیری های مسلحانه در کردستان

سامناک آقایی به دنبال ده روز درگیری های مسلحانه در مناطقی از استان های آذربایجان غربی و کردستان بین نیروهای احزاب کرد مخالف و نیروهای سپاه پاسداران، بار دیگر علاوه بر این دو استان، فضای استان های کرمانشاه و ایلام نیز نظامی و امنیتی شده و تردد در محورهای پرتردد این استانها به سختی صورت می گیرد.از تعداد قربانیان این درگیری ها اطلاعات متفاوتی منتشر شده است. طرف های درگیر در کردستان طی روزهای اخیر آمار های متفاوتی از میزان تلفات نیروهای خود ارائه داده اند. مقامات سپاه پاسداران شمار تلفات جانی احزاب کرد در این درگیری ها را 45 کشته و بیش از 50 زخمی اعلام کرده و تنها کشته شدن یک تن از اعضای سپاه را مورد تائید قرار داده اند. اما احزاب کرد از دست دادن 11 تن از اعضای خود را تائید و شمار تلفات سپاه پاسداران تنها در یک درگیری را 55 کشته و بیش از 30 زخمی عنوان کرده اند. آغاز درگیری ها این درگیری ها اول هفته گذشته با درگیری خونین بین یک تیم از نیروهای حزب کومه له با نیروهای سپاه پاسداران در اطراف کامیاران شروع شد که بر اساس ادعای کومله طی آن 5 تن از اعضای این حزب کشته و 55 تن از اعضای سپاه و عناصر محلی کشته و بیش از سی تن دیگر نیز زخمی شدند،اما سپاه پاسداران تا روز گذشته هیچ آماری از تعداد تلفات این درگیری ارائه نداد. دو شب بعد از این حادثه، در اطراف مریوان تنی از چند از نیروهای حزب دمکرات با نیروهای سپاه پاسداران درگیر شدند که در این درگیری دو تن از نیروهای این حزب کشته شدند. همزمان با این درگیری، نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران ـ یکی از دو شاخه حزب دمکرات ـ نیز در منطقه فیض الله بیگی از توابع سقز با نیروهای سپاه درگیر شدند که در نتیجه این درگیری طبق خبرهای منتشره از سوی این حزب، چهار تن از اعضای آن جان خود را از دست دادند. در ادامه، این درگیری های خونین از استان کردستان به استان آذربایجان غربی کشیده شد و نیروهای حزب کومه له در چند نقطه در استان آذربایجانی غربی با نیروهای سپاه پاسداران درگیر شدند که طی این درگیری ها هم تعداد نامشخصی از نیروهای طرفین کشته و زخمی شدند. حزب کومه له در مورد تعداد تلفات این درگیری ها آماری ارائه نداده اما ادعا کرده است که نیروهای این حزب دراین درگیری ها متحمل هیچ نوع تلفاتی نشده اند. با این حال هر سه حزب درگیر در زدخوردهای مسلحانه هفته گذشته در کردستان، در مجموع جان باختن یازده تن از اعضای خود را تائید و تصویر و هویت اعضای از دست رفته خود را منتشر کرده اند. اما مقامات نظامی، به ویژه مقامات بلند پایه سپاه ضمن تائید وقوع درگیری های مسلحانه با نیروهای این سه حزب کردی، شمار تلفات نیروهای احزاب کرد را بیشتر اعلام کرده اند. آمارهای متفاوت از کشته ها و زخمی ها دو روز پیش سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در گفتگوئی خبری با اعلام اینکه استان های غرب و شمالغربی هم اکنون در تسلط کامل نیروهای سپاه و بسیج هستند، میزان تلفات جانی احزاب کرد در درگیرهای اخیر را 45 کشته و بیش از 50 زخمی اعلام کرد. نکته جالب در گفتگوی خبری فرمانده سپاه پاسداران این بود که وی به درگیری سپاه پاسداران با نیروهای حزب پژاک در استان آذربایجان غربی اشاره کرد، در حالیکه هر سه حزب درگیر در این درگیری ها یعنی کومه له، حزب دمکرات و حزب دمکرات کردستان ایران در گزارش و اطلاعیه های خود حضور حزب پژاک در این درگیری ها را تکذیب کرده اند. علاوه بر این پیش از گفتگوی خبری فرمانده کل سپاه پاسداران، مقامات نظامی دو استان آذربایجان غربی و کردستان تعداد تلفات جانی هر سه حزب کردستان را 27 کشته و تعداد نامشخصی زخمی اعلام کرده بودند. فرمانده سپاه پاسداران همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود تلفات جانی سپاه پاسداران طی درگیرهادر مناطق مختلف کردنشین را تنها یک کشته اعلام کرد.
در حالیکه سایت خبری خورهه لات نیوز، یکی از منابع خبری معتبر کردستان ضمن تائید جانباختن یازده تن از اعضای سه حزب عمده کردستان در درگیری های دو هفته اخیر، اعلام کرده تنها در درگیری اول هفته گذشته بین نیروهای کومه له با نیروهای سپاه پاسداران در اطراف کامیاران که طی آن پنج تن از اعضای این حزب جان خود را از دست دادند، دست کم 55 تن از نیروهای سپاه و عناصر محلی کشته و حداقل سی تن دیگر زخمی شدند.
این منبع خبری در ادامه از تلاش سپاه پاسداران برای مخفی کردن اجساد کشته شدگان خبر می دهد و می نویسد: نیروهای سپاه پاسداران و عناصر محلی آن در کردستان برخلاف سایر مناطق ایران برای مقابله با نیروهای احزاب کرد از لباس فرم نیروهای احزاب کرد[لباس فرم پیشمرگ]استفاده می کنند.
فرماندهان سپاه پاسداران دراستان کردستان در چند روز گذشته جسد کشته شدگان خود را که لباس فرم پیشمرگه ها را به تن داشته اند به مردم نشان داده و گفته اند این اجساد متعلق به پیشمرگه های سه حزب کردی هستند که در درگیری های اخیر کشته شده اند.
از سوی دیگر فرماندهان سپاه پاسداران برخلاف همیشه از انتقال بیش از سی تن دیگر از زخمی های خود به بیمارستان های وابسته به سپاه خودداری کرده و همگی آنها را به یکی از بیمارستان های اصلی سنندج انتقال داده و با مستقر کردن شمار زیادی از نیروهای خود در بیمارستان به مردم وانمود می کنند که این زخمی ها، از اعضای احزاب کرد هستند. فضای امنیتی و نظامی درگیری های مسلحانه بین سه حزب عمده کردستان و سپاه پاسداران دقیقا در سالروز فتوای آیت الله خمینی برای جهاد در کردستان شروع شد.
هر سال در چنین روزی علاوه بر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در داخل شهر های کردستان، نیروهای سپاه و بسیج نیز به منظور جلوگیری از اعتراضات مردمی و فعالیت های تبلیغی اعضای احزاب کرد، همه مناطق کردنشین غرب کشور را نظامی و از هر بهانه ای برای دستگیری شهروندان کرد استفاده می کنند.
طبق خبرهای تائید نشده امسال هم در سالروز فتوای آیت الله خمینی و همزمان با درگیرهای خونین مسلحانه در مناطق مختلف، در شهر هایی مثل مهاباد، بوکان سرشت، سقز،مریوان،سنندج، کامیاران، کرمانشاه و حتی ایلام،ده ها تن از شهروندان کرد دستگیر و روانه زندان شده اند. این در حالیست که منابع محلی می گویند محورها تردد در شهر هائی که طی دو هفته گذشته شاهد درگیری بین احزاب کرد و سپاه پاسداران بوده، از سوی نیروهای سپاه و بسیج کنترل شده و از سوی دیگر توپخانه نیروی زمینی سپاه بار دیگر مناطق مرزی را زیر آتش گرفته و هم اکنون بخشی از جنگل های مرزی در استان کردستان در سوختن است.

۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

تهاجم ایران به سرزمین بلوچستان،

جهت خواندن روی تصویر کلیک نمائید

سوره اخلاصی ترجمه په بلوچی

بیائید از لغویات بپرهیزیم و در این ماه مبارک خود را تربیت کنیم

به سخن بیهوده که مورد توجه قرار نگیرد لغو گفته می شود ،گوینده لغو بدون تامل و تفکر سخن بر زبان می آورد و خودش هم نمی داند چه می گوید و یا سخنش چه سودی دارد و به هر سخن زشتی هم لغو گفته می شود چون بی دلیل و بی تامل از زبان می پرد.
یکی از صفات مومنان دوری از هر گونه سخن لغو و بیهوده است و قران در وصف کافران می گوید :کسانی که کافر بودند گفتند به قران گوش مدهید و در اثنای تلاوت آن سخن بیهوده بگوئید تا شما پیروز شوید.فصلت 26
در وصف مومنان قران چنین می گوید:به راستی که مؤمنان رستگار شدند ، آنان که در نمازشان فرو تنند ، و آنان که از کار و سخن بیهوده روی گردانند )) « فرقان : 3-1 » . اهل تفسیر می گویند : (( هدف از واژه ی لغو در آیه ، شرک ، باطل ، گناه ، دروغ ، ناسزا و دشنام است و تلاش در جهت فرمان خدا انسان را از کارهای بیهوده و نا حق باز می دارد . (( جار الله زمخشری )) در توضیح این آیه می گوید : (( بیهوده آن است که : نه در کردار و نه در گفتار منظور تو نباشد ، مانند : بازی های بیهوده و شوخی کردن بی مزه و آن چه شخصیت انسان ، آن را طرد کند و نپذیرد و مردود بداند . موصوف گشتن مؤمنان به وصف خشوع و فروتنی در نماز ، سبب روی گردانی آنان از بیهوده گویی است ؛ تا پیروی از امر به معروف و دوری از منکر را – که اساس و سنگ بنای تکلیف آدمی است – دریابند و به آنان پایبند باشند . ))
زمخشری می گوید : (( هرگاه این بزرگواران ، از کنار این گم شدگان غرق شده و در بیهودگی ، بگذرند ، آز آنان روی بر می تابند و ارزش خود را حفظ می کنند و با آنان که گوش پند پذیری ندارند نه همنشین می شوند و نه کنارشان می مانند ، همان گونه که خدا می فرماید : (( و چون سخن بیهوده بشنوند از آن روی بر می تابند و می گویند ؛ کردارهای ما از آن ما و کردارهای شما از آن شماست . سلام بر شما ، ما با نادانان چه کار ! )) « قصص : 55 »
اگر خوب بیندیشم ، می فهمیم که مفهوم واژه ی لغو ، شامل هر نوع سخن و کردار باطلی است و شایسته ی ساحت انسان با ایمان با اراده نیست که کمترین میلی به آن نشان دهد . پیامبر ( ص ) می فرماید : (( بزرگترین خطا کار در روز قیامت کسی است که در باطل ، بسیار فرو رفته باشد )) و باز می فرماید : (( از صفات خوب مسلمان ، ترک کردن چیزی است که مقصود او نباشد )) .
لذا در ماه مبارک رمضان سعی کنیم که خود را عادت دهیم تا از لغویات و بیهوده گوئیها و از صرف اوقات خود در افکار و اندیشه ها و سخنان پوچ و بیهوده بپرهیزیم.
ماه رمضان فرصتی پیش روی مومنان است تا خود را بسازند و اوقات خود را با اعمال نیک و گفتار نیک پر کنند و از گفتار زشت و کردار زشت و معصیت و گناه بپرهیزند و بدین صورت خود را تربیت کنند.
وقت ارزشمندترین چیزی است که الله تعالی به انسان ارزانی داشته است لذا باید از آن در راستای خیر و صلاح دنیا و آخرت استفاده کنیم و نباید آن را بیهوده بگذرانیم و یا صرف گفتار و کردار بیهوده و زشت کنیم.
الله به ما توفیق عمل صالح دهد
التماس دعای خیر
مدیریت تفتان

اگر اعتراف نکنی، به فرزندت تجاوز می‌ کنیم

فعالان حقوق بشر در ایران مصاحبه‌‌یی که در پیش رو دارید، با یکی از بازداشت شده‌گان دو ماه اخیر صورت گرفته است که برای امنیت شخص مصاحبه شونده، نام و مشخصات وی نزد خبرگزاری هرانا محفوظ است. نحوه‌‌‌ی بازداشت شما چه‌گونه بود ؟ من به همراه یکی از دوستان‌ام در راه بازگشت از محل‌کار به خانه بودیم که در خیابان انقلاب توسط نیروهای لباس شخصی و نیروهای گارد ویژه بازداشت و به پایگاه مقداد منتقل شدیم. در آن‌جا بیش از 60 نفر همراه با من در بازداشتگاه بودند که بعد از دو ساعت هر چند دقیقه، تعدادی از ما را برای گرفتن مشخصات فردی به اتاق بازجویی می‌بردند. از همان ابتدا فحاشی به ما شروع شد و با ضربات باتوم ما را تا بازداشتگاه به صورت وحشیانه می‌زدند، در طول این چند ساعتی که در بازداشتگاه بودیم فقط ما را کتک می‌زدند. نه غذایی به ما دادند و نه آبی. فقط یک بار ما را بیرون آوردند و اجازه دادند تا از سرویس بهداشتی آب بخوریم و بعد از گذشت کمتر از 24 ساعت به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدیم. نوع برخورد در کهریزک با شما چه‌گونه بود؟ وقتی ما با چشم بند و دست بند به وسیله‌ی یک خودروی ون از بازداشتگاه مقداد به یک مکان نا مشخص منتقل شدیم (که من در ابتدا فکر می‌کردم در اوین هستم)، ما را از ون پیاده کردند و از پله‌کانی که به زیرزمین می‌رفت پایین آوردند. وقتی چشم‌های‌ام را باز کردم متوجه شدم در کانتینری هستم که فقط یک چراغ 100 وات داشت و یک کانال هوا. هفتاد و پنج نفر در یک کانکس جا گرفته بودیم. کم‌تر از دو ساعت از ورودمان نگذشته بود که برای اولین بازجویی به بیرون از کانتینر منتقل شدم. شیوه‌ی بازجویی چه‌گونه بود، اجازه داشتید وکیل داشته باشید و این‌که آیا در اولین بازجویی تفهیم اتهام شدید؟ من در آن‌جا نه تفهیم اتهام شدم و نه اجازه داشتم وکیل داشته باشم. اصلا به فکر این چیزها نبودم، اولین چیزی که می‌خواستم بدانم این بود که کجا هستم و چرا اینجا هستم. من که کاری نکرده بودم و اگر هم اعتراضی در خیابان کرده بودم "که نکردم" آیا باید با من و امثال من این برخورد را می‌کردند؟ در جلسه‌ی اول بازجویی من را از راه پله زیر زمین بازداشتگاه بالا بردند و توانستم یک بیابان وسیع را جلوی خودم ببینم اما اجازه نداشتم رو برگردانم و پشت سرم را نگاه کنم. مرا به اطاق بازجویی بردند که روی زمین و با فاصله‌ی چند ده متری از درب ورودی زیر زمین بازداشتگاه قرار داشت. قبل از بازجویی و بعد از بازجویی با باتوم کتک می‌خوردم و بعد از فواصل نا‌منظم بازجوی من می‌آمد و از من سوالاتی می‌پرسید، به چه کسی رای دادی. نقش تو در اغتشاشات چه بوده. در آن‌جایی که دستگیر شدی چه می‌خواستی. چرا از کار اخراج شدی. مگر بچه‌ی تو در این مملکت نمی‌خواهد زنده‌گی کند. اعتراف کن به خودت کمک کن. تا به حال کسی از این‌جا زنده بیرون نرفته. از این‌جا بیرون برو نیستی. به فکر این نباش که خانواده‌ات را ببینی و ... جنس گفتار این‌گونه بود تا به شدت در آن شرایط مرا زیر فشار قرار بدهند و بتوانند از من اعتراف بگیرند. وضعیت در بازداشتگاه از لحاظ امکانات، بهداشت و غذا چه‌گونه بود؟ در ایام بازداشت که بیش از 58 روز به همراه 75 نفر دیگر در کانتینر، زیر زمینی قرار داشتیم یک سرویس بهداشتی در بازداشتگاه قرار داشت که از وضعیت بهداشتی بسیار بدی برخوردار بود. هر پانزده روز یک بار بدون داشتن وسایل بهداشتی اجازه‌ی حمام رفتن داشتیم و وضعیت تغذیه بسیار بد و نامناسبی در آنجا بود . صبحانه یک تکه نان و یک لیوان آب، نهار و شام به فواصل نامنظم با کیفیتی بسیار پایین و مقداری بسیار کم. اما آن‌قدر گرسنه و تشنه بودیم که به همان هم راضی بودیم. در این مدت فقط یک بار رنگ مرغ را دیدیم. وسایل بهداشتی اصلا در اختیار ما قرار نداشت، یکی از بازداشت شده‌گان وقتی با بازوی کاملا شکاف برداشته بر اثر شکنجه در حین بازجویی و اعتراف گیری در حالتی نیمه جان، به بازداشتگاه بازگردانده شد، تا روزی که من در آنجا بودم هیچ گونه امکانات بهداشتی برای پانسمان او در اختیارش قرار ندادند و دست او به شکل بسیار بدی عفونت کرده بود. حدود سنی کسانی که در بازداشت بودند چند سال بود؟ اکثرا بالای 30 سال بودند فقط دو جوان 23 یا 24 ساله آن‌جا بودند که بعد از 22 روز آن‌ها را به جایی دیگر منتقل کردند که یکی از آن‌ها دانشجوی پزشکی و دیگری دانشجوی حقوق بود. ما بعد از انتقال آن‌ها دیگر خبری از آن‌ها کسب نکردیم . چه وقت متوجه شدید که در کهریزک هستید؟ فکر می‌کنم روز چهل و سوم بود که به من گفتند می‌توانی به خانواده‌ات بگویی که در کهریزک هستی و برای وثیقه گذاری باید به دادگاه انقلاب مراجعه کنند. برای گرفتن اعتراف از چه شیوه‌هایی استفاده می‌کردند؟ چیزی که در مورد من رخ داد زیر فشار قرار دادن من از طریق خانواده و فرزندم بود بدین شکل که فیلمی از پسر من در یکی از خیابان‌های تهران تهیه کرده و برای من در یکی از جلسات بازجویی پخش کردند و بازجو مرا تهدید کرد که پسرت در بازداشت قرار دارد و اگر اعتراف نکنی به بچه‌ی تو تجاوز خواهیم کرد. کنترل خود را بعد از دیدن فیلم از دست دادم و شروع به فریاد زدن کردم. التماس می‌کردم به پسرم کاری نداشته باشید، آن‌قدر با باتوم مرا زدند که از حال رفتم و مرا به بازداشتگاه منتقل کردند. شب‌ها صدای اعتراف گیری از بازداشت شده‌گان آن‌چنان زیاد بود که نمی‌توانستیم بخوابیم، صدای فریاد کسانی که زیر شکنجه فریاد می‌زدند: "نزن تو را به خدا نزن". "می‌گویم هر چه بخواهی می‌گویم". "اعتراف می‌کنم" تا صبح‌ها ادامه داشت. گاهی اوقات دسته‌های پنج نفره ما را از سلول بیرون می‌آوردند و با باتوم می‌زدند تا از حال می‌رفتیم. بر اثر این شکنجه‌ها پرده‌ی گوش راست من پاره شد و آثار کبودی بر اثر ضربات باتوم روی بدن‌ام به یادگار ماند. این را هم اضافه کنم. ما حداقل هفته‌یی سه بار با باتوم شکنجه می‌شدیم و هر روز بازجویی می‌شدیم. در مدت 58 روز بازداشت من 58 بار بازجویی شدم. در این مدت به چیزی اعتراف کردید؟ چیزی وجود نداشت که بخواهم اعتراف کنم. من در حال رفتن به خانه بودم . وقتی آزاد شدید در بازداشتگاه شخص دیگری بود؟ من فقط به همراه سه نفر دیگر آزاد شدم و در بازداشتگاه ما 70 نفر دیگر باقی مانده بود. این در حالی بود که من بعد از آزادی متوجه شدم اعلام کردند که کهریزک بسته شده این در حالی بود که یک هفته از انتشار این خبر گذشته بود اما صدها نفر هنوز در آنجا نگه‌داری می‌شدند و اخبار مربوط به بسته شدن کهریزک کاملا کذب است و من شک ندارم هنوز هم در آن‌جا افراد بی‌گناهی هم‌چنان بازداشت هستند. به جز بازداشتگاهی که من در آن بودم تعدادی بازداشتگاه به همان شکل وجود داشت که من از تعداد آن‌ها بی اطلاع هستم اما از صدایی که شب‌ها می‌آمد شک ندارم که تعداد زیادی بازداشتگاه مخفی آن‌جا وجود دارد. *** لازم به ذکر است که در طی مصاحبه‌، وی چندین بار بر اثر فشارهای وارده و یادآوری خاطرات دوران بازداشت به دلیل شرایط بد روحی، مجبور به قطع مصاحبه و پس از چند دقیقه ادامه‌ی مصاحبه شد.

درگیری خونین نیروهای نظامی و شهروندان کرد

فعالان حقوق بشر در ایران خبرگزاری هرانا : اعتراضات شهروندان به قتل یک جوان توسط نیروهای نظامی به خشونت کشیده شد روز پنج شنبه مورخه 5 شهریورماه نیروهای انتظامی کولبر جوانی به نام "سامت خدر رسول" در منطقه ساوان شهر سردشت به ضرب گلوله به قتل رساندند. به دنبال قتل این جوان، مردم روستاهای " داوداوه ، مام کاوه و ساوان " که به شدت به رفتار نیروهای نظامی و قتل این جوان معترض بودند در مقابل پاسگاه ساوان تجمع می کنند که بنا به دلایل نامعلومی این تجمع به خشونت کشیده شد، در طی زد و خوردهای بین مردم و نیروهای انتظامی فرمانده پاسگاه ساوان کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. بعد از درگیری میان شهروندان و نیروهای پاسگاه مورد اشاره، نیروهای کمکی انتظامی از شهر سردشت به منطقه مذکور اعزام شدند که این نیروها با سرکوب خونین اهالی روستاهای مذکور که تعداد زیادی زخمی در بر داشت و همینطور بازداشت تنی از آنان درگیری را به پایان رساندند. لازم به ذکر است در طی روزهای اخیر در روستای " درمان آوا" شهرستان سردشت نیز بین مردم روستا و نیروهای انتظامی که به بهانه ضبط کالای قاچاق به منازل مردم یورش برده بودند درگیری روی داد که بر اثر تیراندازی مامورین دختری به نام " گولاله سلیمی " زخمی شده بود.

احساس ناامنی؛ احمدی نژاد با محافظانش وارد مجلس شد

محمود احمدی‌نژاد در دومین حضور خود در مجلس شورای اسلامی بعد از در دست گرفتن سکان هدایت دولت دهم، باز هم خبرساز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، رئیس دولت دهم در اقدامی که تا پیش از این سابقه نداشت همراه با محافظانش در خانه ملت حاضر شد. حضور احمدی‌نژاد که از ضریب امنیت بالایی برخوردار است همراه با محافظانش اعتراض نمایندگان را برانگیخت به گونه‌ای که اقبال محمدی نماینده مریوان و عضو فراکسیون خط امام(ره) در تذکری به شدت نسبت به این امر اعتراض کرد و از احمدی‌نژاد خواست تا به نمایندگان مردم اعتماد کند و محافظان از صحن علنی مجلس خارج شوند. وی گفت:« اینجا منطقه امنی است و این اطمینان بین مجلس و دولت باید دو طرفه باشد.»

غارت بلوچستان غنی از زبان بيگانگان

بہ این خبر بہ نقل از ایرنا توجہ کنید: به گزارش ايرنا، "غلامرضا سندگل" روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 40 درصد ميزان صيد انواع ماهيان کشور در اين استان انجام مي شود که ميزان صيد در سالهاي مختلف، متفاوت است.
وي اظهار داشت: اين استان با برخورداري از 300 کيلومتر مرز آبي با آبهاي آزاد، داراي ظرفيت هايي بالايي در صنايع شيلاتي و آبزي پروري در راستاي توسعه منطقه است.
وي ادامه داد: بنادر مهمترين زير ساخت براي توسعه اين صنعت به شمار مي روند که خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، نخستين اسکله بندر چابهار در سال 1360 به بهره برداري رسيد.
او بيان کرد: قبل از پيروزي انقلاب به سبب فقدان اسکله و محل تخليه صيادي، شيوه صيد ماهيان به روش سنتي و با قايق هاي بدون موتور بوده است و از آنجايي که صيادان تنها در حد مصرف خود، ماهي صيد مي کردند، اين صنعت چندان رونقي نداشته است.
وي اضافه کرد: خوشبختانه پس از انقلاب و به ويژه در دولت نهم، تامين زير ساختها از جمله ايجاد اسکله و توسعه ابزارهاي صيد در استان مورد توجه قرار گرفت و امروز شاهد 19 اسکله صيادي، دو مرکز تخليه صيد و شماري اسکله در حال ساخت در جنوب استان هستيم.
او ادامه داد: در زمينه توسعه ابزارهاي صيد، افزون بر قايق هاي موتوري که از آبهاي نزديک صيد مي کنند، شناورهاي بزرگي براي انجام کار صيد از آبهاي دور در شهرستانهاي ساحلي چابهار و کنارک ايجاد شد که اکنون اين استان از ناوگان مطلوب صيادي برخوردار است.
سندگل گفت: در دولت نهم از محل صنايع کوچک و زودبازده و ارائه تسهيلات لازم، واحدهاي ساخت شناور با جنس مرغوب که نظير آنها در هيچ نقطه اي از کشور يافت نمي شود، در اين منطقه ايجاد شد.
وي افزود: در چهار سال گذشته، ايجاد شهرک ها و نواحي صنعتي در شهرستان هاي چابهار و کنارک شدت گرفت و با تامين زيرساخت هاي لازم در صنايع شيلاتي، ميزان صيد به لحاظ کميتي ارتقا يافت.
او خاطر نشان کرد: 85 درصد از ميزان صيد نواحي ساحلي استان، مربوط به ماهيان مصرفي و 20 درصد آنها مربوط به صيد ماهيان تجاري است. وي گفت: پس از انجام مطالعات و تحقيقات کارشناسي شده براي جلوگيري از فساد ماهي و نگهداري طولاني مدت آن، ايجاد شناورهاي بزرگي مجهز به سامانه برودتي در اين منطقه پيش بيني شد..
مدير کل شيلات استان ادامه داد: با تسهيلات ارائه شده از سوي دولت نهم و به صورت ترويجي، در ابتدا شماري از شناورها مجهز به سامانه برودتي شدند و در اختيار فعالان اين عرصه قرار گرفتند که اين شناورها مي توانند مدت بسيار طولاني را در دريا بمانند و ماهي را از شناورهاي صيادي جمع آوري و نگهداري و به اسکله ها انتقال دهند. وي بيان کرد: پيش از اين، بيش از 35 درصد ميزان صيدي که توسط شناورهاي يخي در ساحل تخليه مي شد، ضايعات ماهي بودند لذا ايجاد شناورهاي بزرگ مجهز به سامانه برودتي با نگهداري ماهيان در سردخانه خود، از ضايعات صيد جلوگيري مي کند.
او خاطر نشان کرد: از آنجا که آبخور شناورهاي نوين منطقه چابهار و کنارک، افزايش يافته است، به منظور توسعه صنعت صيادي مصوبات بسيار خوبي در سفر دوم هيات دولت از جمله، مطالعه، ساخت و توسعه اسکله هاي صيادي به مرحله اجرا درآمد.
وي ادامه داد: با اجرايي شدن اين مصوبات، در آينده نزديک شاهد پهلوگيري کشتي هاي بزرگ و تخليه بار در بندر چابهار و ايجاد فرصت هاي شغلي بسيار خواهيم بود. سندگل تغيير روش از انتزاعي به محاصره اي، ساخت اسکله ها ونگهداري از آنها، ايجاد بازارچه هاي عرضه ماهي، آموزش جامعه صيادي و تکثير ماهيان دريايي را از طرحهاي اولويت دار امسال اين اداره کل برشمرد.
وي در زمينه تامين سوخت شناورهاي بزرگ برودتي در اسکله ها گفت: صاحبان اين گونه شناورها از طريق اداره کل شيلات براي گرفتن سوخت مورد نياز خود به شرکت فرآورده هاي نفتي استان معرفي مي شوند و ساير شناورها و صيادان از طريق تعاوني هاي صيادي، سوخت مورد نياز خود را تامين مي کنند.
مدير کل شيلات سيستان و بلوچستان يادآور شد: اکنون بزرگترين اسکله صيادي کشور در "زرآباد" چابهار در حال ساخت است که تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد. وي افزود: ساخت اسکله هاي صيادي "تنگ" و "گواتر" از مصوبات سفر دوم هيات دولت در اين استان در حال مطالعه است.
او گفت: 42 هزار هکتار زمين مستعد پرورش ميگو در 12 سايت مختلف در سطح استان شناسايي شده که تنها دو سايت "گواتر" و "روديک" تاکنون به بهره برداري رسيده است.
وي افزود: سايت "روديک" با يک هزار و 500 هکتار، يک هزار و 500 فرصت شغلي به طور مستقيم و سه هزار فرصت شغلي به طور غيرمستقيم ايجاد کرده است. او ادامه داد: زنجيره توليد اعم از "تکثير، پرورش، فرآوري و صادرات" ميگو در اين سايت کامل است و به طور آزمايشي در دور نخست، سه تن و نيم ميگو از يک هکتار اين سايت برداشت شد.
وي بر حفظ ذخاير در اين منطقه تاکيد کرد و گفت: براي اين منظور، يگان حفاظت از منابع در اين اداره کل تشکيل شده است که براي بازسازي ذخاير دريايي، پارسال 100 هزار بچه ميگو در دريا رهاسازي شد. او افزود: براي بازسازي ذخاير قراردادهاي متعددي با مراکز تحقيقاتي و مطالعاتي منعقد شده است تا ميزان بهره برداري صيادي از آبهاي نزديک ارتقا يابد.
وي گفت: اکنون 35 تعاوني و يک اتحاديه صيادي در استان فعال هستند و شيلات استان تاکنون براي 40 هزار نفر به طور مستقيم و 90 هزار نفر به طور غيرمستقيم شغل ايجاد کرده است.
مديرکل شيلات سيستان و بلوچستان با اشاره به اينکه در بحث آبزي‌پروري سواحل اين منطقه ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي خوبي دارد، بيان کرد: اقليم خوب چابهار باعث شده است تا دوبار در سال پرورش ميگو انجام شود.
وي افزود: ترويج مصرف آبزيان و تغيير گونه ميگو توليدي به منظور کاهش هزينه ها و افزايش ميزان توليد از برنامه هاي اولويت دار امسال اين نهاد است. او ادامه داد: اکنون 87 واحد صنايع شيلاتي در منطقه چابهار و کنارک، يک شهرک صنعتي در کنارک و سه ناحيه صنعتي در "نگور، بريس و پسابندر" که همه صنايع مربوط به شيلات را شامل مي شوند، فعاليت دارند.
سندگل، مصرف سرانه آبزيان را در کشور زير 10 کيلوگرم عنوان کرد و گفت:در استان هاي ساحلي اين ميزان تا 11 کيلوگرم افزايش يافته و شيلات استان نيز براي ارتقا مصرف سرانه آبزيان تلاش مي کند.
وي افزود: مرکز آموزش علمي و کاربردي چابهار مبادرت به پذيرش دانشجو در مقطع کارداني در سه رشته "مديريت صيد، تکثير و پرورش آبزيان، فرآوري صنايع شيلاتي کرده است که نخستين پذيرفته شدگان اين رشته ها موفق به گرفتن مدرک شده اند.
او ادامه داد: امسال اين مرکز آمادگي پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسي مديريت صيد را دارد. وي به برگزاري جشنواره شهيد رجايي در سيستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: شيلات استان در اين جشنواره رتبه دوم را در زمينه عملکرد کسب کرده است http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=656009&IdZone=41

۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

نظرات در مورد اطلاعیه جنبش مقاومت جندالله

ناشناس گفت... باسلام خدمت دليرمردان اهل سنت اهل صفااهل دين اهل خداوزنده كنندكان آين ابوبكرو عمرآين دفاع ازنام كساني كه براي مسلمان شدن ايران جانشان رافداكردن شايدهركزاين روزرانميديدندكه يك مشت كافرملعون بانام شيعه كه نه بلكه خنزير ازخدابيخبر اين روزهارابرسراين ملت مي آورند شايدهركزاين كاررانمي كردند برادرعزيز جناب امير عبدالمالك ماجوانان اهل سنت وفارسي زبان خواهان آن هستيم تاباشماودرركاب شماباشيم واين جهادتنهاوظيفه شمانيست ماهم احساس مسئوليت ميكنيم امامشكل اينجاست كه نميدانيم جكونه وباكدام وسيله خودرابه صف مبارزين برسانيم خواهشمندم راهنماي كنيدبااميد آزادي ازجنكال ديو صفتان ولايت فقيه وسلام ازجوانان اهل سنت استان خراسان August 26, 2009 12:50 PM ناشناس گفت... باسلام خدمت دليرمردان بلوج زنده كنندكان آين ابوبكر و عمر(رض)اميرعبدالمالك بلوج شايدشمافكرميكنيدكه اين فقط يك جهادي است ميان بلوجستان ومزدوران ولايت فقيه امااين جهادي است ميان اسلام ناب محمدي (ص)باكفاري به نام شيعه كه البته نام خنزيربيشتربرازنده اين قوم ملحد كافروملعون است قومي كه درعاشوراحسين (رض)راخداميداندودرباقي شهادتهاي كه به خيال خام خود ميكيرند هريك راكه نام ببريد به عنوان خداي خود ميدانند اينجنين قوم بايدازروي كره زمين محوشودكسي كه برخلاف قرآن وكلام الله سبحان حرف ميزند نبايدبرروي زمين خدا راه روندواماسرداربلوج اميرعبدالمالك جان ماجوانان فارسي زبان هم ميخواهي تادرركاب شماباشيم ماراازاين نعمت بي نصيب مكردانوراهي براي رسيدن به صف مبارزين رابراي ماروشن سازوسلام دربناه ايزدمنان باشيدازجوانان اهلسنت استان خراسان August 26, 2009 1:15 PM ناشناس گفت... باسلام خدمت دليرمردان بلوج زنده كنندكان آين ابوبكر و عمر(رض)اميرعبدالمالك بلوج شايدشمافكرميكنيدكه اين فقط يك جهادي است ميان بلوجستان ومزدوران ولايت فقيه امااين جهادي است ميان اسلام ناب محمدي (ص)باكفاري به نام شيعه كه البته نام خنزيربيشتربرازنده اين قوم ملحد كافروملعون است قومي كه درعاشوراحسين (رض)راخداميداندودرباقي شهادتهاي كه به خيال خام خود ميكيرند هريك راكه نام ببريد به عنوان خداي خود ميدانند اينجنين قوم بايدازروي كره زمين محوشودكسي كه برخلاف قرآن وكلام الله سبحان حرف ميزند نبايدبرروي زمين خدا راه روندواماسرداربلوج اميرعبدالمالك جان ماجوانان فارسي زبان هم ميخواهي تادرركاب شماباشيم ماراازاين نعمت بي نصيب مكردانوراهي براي رسيدن به صف مبارزين رابراي ماروشن سازوسلام دربناه ايزدمنان باشيدازجوانان اهلسنت استان خراسان August 26, 2009 1:17 PM دفاع از صحابه و ال بیت رضوان الله تعالی علیهم اجمعین گفت... بسم الله الرحمن الرحیمبا سلام خدمت مجاهدان دین خداوبرادران عزیزدوستان نمیشه عکسی از این خاءنان برای ما بگذارید تا کمی بیشتر اشنا شویم با منافقان دین الله جل وجلالهو منع سنت رسول اعظم محمد المصطفی علیه افضل الصلات والسلام موفق باشید August 27, 2009 3:08 AM ناشناس گفت... جوانان غیور اهل سنت خراسان همین که شما اعلام امادگی و انزجار خود را علیه حکومت ظلم و غیر قانونی ایران اعلام گرده اید خود گواه و شاهد در عضویت شما در گروه جندالله و سایر گروههای مذهبی که در راه حق و حقیقت قیام کرده اند هستید سخنرانایهای مولانا خیر شاهی در خصوص نحوه مقابله در مورد متجاوزان به حریم صحابه را حتما ببینید و نگذارید خون شهدای اهلسنت خراسان پایمال شود چرا که روز قیامت مورد مواخذه خداوندی قرار خواهیم گرفت . August 27, 2009 1:11 PM

«طاغوت» شاخ و دم ندارد..!

آیا به راستی طاغوت درتاج و تشکیلات سلطنتی تحققّ می‌یابد یا درعبا وعمامه و تشکیلات ولایتی هم امکان ظهور و بروز دارد؟
عبد العلی بازرگان
آشنائی مردم ما با واژه “طاغوت” به دوران قبل از انقلاب بر می‌گردد و پیش از آن، مردم کوچه و بازار اطلاع چندانی از این عنوان نداشتند. به گمانم مرحوم طالقانی که مفسری مجاهد بود، برای نخستین بار این اصطلاح قرآنی را، که در وصف چهره‌های طغیانگر تاریخ همچون فرعون به کار رفته است، برچسب مناسبی برای دیکتاتوری شاه یافته و در تفسیر و خطابه‌های خود مورد استفاده قرار می‌داد.
دکتر شریعتی نیزکه موضوع “واژه شناسی قرآنی” را در کلاس‌های “حسینیه ارشاد” باب کرده بود، از این عنوان بسیار بهره می‌گرفت.در سالیان قبل از انقلاب که ریشه مفاسد و سرنخ مشکلات برای توده‌های مردم آشکار نبود و همه گرفتاری‌ها به اطرافیان اعلیحضرت! که گزارش‌های غیر واقع به شرف عرض ملوکانه می‌رسانند!؟ ، حواله داده می‌شد، عنوان “طاغوت” به اصطلاح جا نمی‌افتاد، اما وقتی با عملکردهای خودسرانه خلاف قانون و سرکوب خونین مردم، به خصوص در هفت سال آخر، سرانجام برای همگان آشکار گردید که «آب از سرچشمه گل آلود است»، و شعار: “مرگ بر شاه” میلیونی و مردمی شد، واژه “طاغوت” روزمره و روزنامه‌ای گشت!
کلمات و اصطلاحات هر زبانی وقتی به زبان و فرهنگ دیگری ترجمه و انتقال داده می‌شوند، بخشی از بار معنائی خود را از دست می‌دهند و به اصطلاح ابتر می‌شوند. کلمه طاغوت نیزکه دلالت بر طغیان ِ تمامیت طلبی، زیاده خواهی افراطی و تسلط بر دیگران می کند، از این قبیل است. اما توده‌های مردم فقط مفهوم ” ثروتمندی و اشرافیت” را از آن استنباط می‌کنند؛ می‌گویند فلانی خانه طاغوتی دارد، یا ماشین و مبلمانش طاغوتی است و با آدم‌های طاغوتی رفت و آمد دارد! گوئی اشکال شاه فقط کاخ‌های متعدد و ثروتش بود!؟
در حالی که در مثلث: زر و زور و تزویر، ثروت ِچپاول شده تنها رأس اول انحراف است و دو رأس دیگر، یعنی قدرت و فریبِ دینی کمتر از آن، و فساد حکومت و دین انحرافی سبک‌تر از فساد اقتصادی نیست!به تعبیر طالقانی:“طاغوت از ماده طغیان، سرکشی و خروج از مسیر طبیعی و فطری است.
طغیان آب، آن است که از بستر طبیعی خود بیرون رود و آبادی و مزارع را ویران کند. طغیان شخص بر خود چیرگی خوی خود بینی …. و طغیان بر خلق، سلطه جابرانه بر حقوق و مواهب آنهاست که نتیجه‌اش فساد در زمین می باشد.
”طاغوت که وصفی برای نشان دادن شدت طغیان یک انسان بر سایر انسان‌ها و خروج از مرزهای قانون و حاکمیت ملت است، بزرگ‌ترین مانع خداپرستی در جامعه و منهدم کننده معنویت و اخلاق می‌باشد.
باز هم به قول طالقانی:“تا اندیشه از اوهام کفرآمیز و سلطه طاغوت پاک نشود، ایمان به خدا در آن تجلی و تحرک و پیوستگی نمی یابد.”عالمان واقعی دین گفته‌اند ازپیام‌های قرآن برای زمانه خود سود ببرید و خود را مخاطب آن قرار دهید.
اینک باید پرسید آیا فقط در نظام شاهنشاهی پیرو منویات ملوکانه و مأمور اوامر آریامهری شدن شرک و شخصیت پرستی است، یا در نظام ولایت مطلقه فقیه هم چنین شیوه‌هائی مغایر توحید و خداپرستی است؟
فرعون می‌گفت:“جز رأی و نظر من شما حق رأی واظهار نظر ندارید و من جز به راه رشد شما را نمی برم”(ما أریکم إلا ما أری وما أهدیکم إلا سبیل الرشاد)آیا ادعای آقا بالاسری و قیمومیت داشتن و مردم را صغیر و یتیم و محجورنامیدن و نیازمند “شورای نگهبان” و”مجمع تشخیص مصلحت” و “نظارت استصوابی” دانستن آنها را “رشد” می‌دهد، یا احترام به آزادی و اختیار خداداد و کرامت و منزلت آنها؟
فرعون با توهین به ملت، شخصیت آنها را خوار و خفیف کرده بود تا اطاعتش کنند (فاستخف قومه فاطاعوه)، آیا یکسره ملت را “اغتشاشگر” وخائن خواندن و انتظاراطاعت بی چون و چرا از رهبری داشتن نشانه های طغیان نیست؟
فرعون فقط قرائت خود از دین ِ زمانه اش را به رسمیت می شناخت و از این که ساحران بدون اجازه او!! به حضرت موسی ایمان آورده بودند، آنها را تهدید به مرگ می کرد، آیا شعار: “مرگ برضد ولایت فقیه” ادامه همان شیوه ها نیست؟
فرعون طرفداران موسی را “گروهک” (شرذمه قلیلون) و شاه آنها را “خرابکاران” کمترازانگشتان دو دست! می‌خواند، آیا عنوان “خس و خاشاک” نامیدن اکثریت ملت شیوه‌های فرعونی نیست؟
فرعون مخالفین‌اش را به براندازی و تغییر نظام متهم می‌کرد وبا تحریک فریب کارانه توده‌های ناآگاه مردم مدعی می‌شد آنها می‌خواهند شما را از شهر و دیارتان بیرون کنند و نظام برتر شما را دگرگون سازند (یریدان ان یخرجاکم من ارضکم و یذهبا بطریقتکم المثلی)، آیا اصطلاحات براندازی قانونی! و انقلاب مخملی! و رنگی از همان ترفندهای طاغوتیان نیست؟
آیا شاه با پخش اعترافات تلویزیونی از زندانیان سیاسی توانست دوام و بقای خود را تضمین کند که در نظام ولائی و “فقیه سالاری” از چنین شیوه های نخ نمائی یکسره استفاده می‌شود؟
قبل از انقلاب سرلشکر”ازهاری” جمعیت میلیونی در تظاهرات را “اعراب فلسطینی” می‌دانست که روزها با ریختن دوا قرمزدر کف خیابان‌ها، دولت را به خون ریزی متهم می کنند! و شب ها با نوار “الله اکبر” در پشت بام‌ها ادعای جمعیت می کنند! آیا وابسته شمردن معترضین نتایج انتخابات به بیگانگان، نسبت دادن کشتارهای خیابانی و دانشگاهی به گروه هائی ازملت! و تخریب ماشین و خانه فریاد کنندگان شبانه “الله اکبر”، که طاغوتیان سابق هم چنین بی‌حرمتی‌هائی نمی‌کردند، طغیان محسوب نمی‌شود؟
آیا به راستی طاغوت درتاج و تشکیلات سلطنتی تحققّ می‌یابد یا درعبا وعمامه و تشکیلات ولایتی هم امکان ظهور و بروز دارد؟
قرآن برای مبارزه با طغیان تمامیت طلبان، چند سفارش ساده کرده است:• طاغوت را نباید باور کرد و به رسمیت شناخت (بقره ۲۵۶، نساء ۵۱ و۶۰)•
به ولایت طاغوت پیوستن کفر است (بقره ۲۵۷)
• سخن طاغوت نه تنها “فصل الخطاب” نیست، بلکه نباید به حکم و داوری او گردن نهاد (نساء ۶۰)
• از تعبد وتسلیم بی چون و چرا نسبت به طاغوت باید جدا اجتناب کرد (زمر۱۷ و نحل۳۶)والذین اجتنبواالطاغوت ان یعبدوها وانابواالی الله لهم البشری فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه (زمر۱۷)کسانی که از سرسپردگی به طاغوت کناره گیری می‌کنند و به سوی خدا بر می‌گردند، بشارت شایسته آنهاست. پس بندگان مرا بشارت ده که (به جای تمکین از طاغوت، با آزادمنشی) سخن را می‌شنوند و از بهترین آن پیروی می‌کنند.
سنی نیوز

سلاحهای کره شمالی برای رژیم تهران در امارات توقیف شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک (مقر سازمان ملل)، یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل روز جمعه خبر داد که امارات متحده عربی اخیرا یک کشتی حامل سلاحهای ساخت کره شمالی به مقصد ایران را توقیف کرده است. این منبع دیپلماتیک که به دلیل حساس بودن موضوع نخواست نامش فاش شود، گفت اماراتی ها اخیر شورای امنیت را از توقیف یک کشتی حامل سلاحهای کره شمالی به مقصد ایران مطلع کرده اند و این موضوع هم اکنون در شورای امنیت در دست بررسی است. این منبع حاضر به ارایه جزئیات بیشتری در این باره نشد. پیش تر برخی منابع غربی از همکاریهای تنگاتنگ نظامی میان کره شمالی و رژیم تهران خبر داده بودند

امام جمعه اهل سنت زاهدان: غفلت از تعالیم دینی عامل شکست مسلمان

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه این هفته افزود: وعده الهی این است که بندگان صالح خدا وارثان زمین خواهند شد، اما در مقاطع مختلف مسلمانان باغفلت از تعالیم دین اسلام نه تنها وارثان زمین نشده اند بلکه همان مناطقی که در دستشان بوده نیز از اختیارشان خارج شده است.
وی گفت: ما زمانی که گرایش به هواهای نفسانی پیدا کردیم و فریب شیطان را خوردیم دشمنان بر سرزمینهای ما مسلط شدند و امروز شاهد اشغال برخی کشورهای اسلامی توسط دشمنان متجاوز هستیم.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: همه این شکست ها و مشکلات ناشی از غفلت ما مسلمانان است و تنها راه نجات هم در بیداری اسلامی و پناه بردن به تعالیم انسان ساز دین مبین اسلام و سنت پاک رسول الله(ص) است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به تاثیر روزه در تقویت جسم و جان مسلمانان افزود: عده ای تصور می کنند روزه گرفتن تنها برای کسب ثواب است اما در واقع کسب ثواب تنها یکی از فواید روزه است.
وی تاکید کرد: فریضه مهم روزه عامل ایجاد تحول در جسم و جان انسانهاست و در حقیقت جوهره وجود انسان را بازیابی و تعمیر می کند. مولوی اسماعیل زهی افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای جبران کاستی ها و خطاهای انجام شده در سایر ماههاست و باید از این فرصت گرانبها بیشترین بهره را ببریم.
وی با اشاره به اینکه جسم و جان انسانها متعلق به خداوند متعال است، گفت: نباید این نکته را از یاد ببریم که جسم و جان ما از آن خداست و به همین دلیل نباید ازهزینه کردن مال و جان در راه خدا دریغ کنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان نمازگزاران را به پرداخت زکات مالشان توصیه کرد و افزود: مسلمان نباید از دادن زکات و خرج کردن مال در راه خدا بترسند زیرا دادن زکات مایه افزایش مال و تقویت محبت خداوند در دل انسان می شود.
خطیب جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با بیان اینکه رمضان ماه محبت و میهمانی خداست از نمازگزاران خواست در این ماه از گناهان دوری بجویند و کینه ها و کدورت های گذشته نسبت به یکدیگر را فراموش کنند.

رمضان، راهي براى توبه، براى بازگشت

الحمد لله و الصلاة و السلام علي رسول الله و علي آله و صحبه و بعد:
بزرگترين نفعي كه انسان مي تواند در اين ماه كريم به دست بياورد توبه و بازگشت به سوي پروردگار و محاسبه نفس است.درب توبه باز است و عطاي الهي در دسترس و فضل و بزرگواري اش هر صبح و شام در برابر ماست؛ اما كجاست آن بازگشته و كجاست آن خواهان مغفرت الهي؟اين را خداوند گفته است:}
بگو اي بندگان من كه بر خودتان با گناهان اسراف روا داشته ايد، از رحمت پوردگار نااميد نشويد خداوند همه گناهان را مي بخشد، اوست آمرزنده مهربان} زمر/
53اين ماه فصل توبه و مغفرت است، ماه گذشت و برگشت است، اين زماني است باارزشتر از هر زمان ديگر.
از رسول الله – صلي الله عليه و سلم – به سند صحيح روايت شده است كه فرمود:«خداوند دست خود را بر شب مي گستراند كه گناهكار روز توبه كند و دست خود را بر روز مي گستراند كه گناهكار شب توبه كند تا وقتي كه خورشيد از مغرب طلوع كند»
[به روايت امام مسلم نيشابوري[بدي هاي ما بسيار است و گذشت او بيشتر، گناهان ما بزرگند و رحمت او بزرگتر، لغزشهاي ما عظيمند و مغفرت او باعظمت تر.خداوند مي گويد:}و آنهايي كه اگر فاحشه اي انجام دادند يا [با انجام گناه] به خود ظلم كردند به ياد الله افتاده و براي گناهان خود از او طلب آمرزش كردند و چه كسي گناهان را مي بخشد جز الله و در حالي كه مي دانند بر انجام آنچه از گناهان [در گذشته] انجام داده اند پافشاري نكردند} آل عمران/135پافشاري نكردند،‌ بر انجام گناه اصرار ننمودند، اشتباه كردند اما [در حضور خداوند] به اشتباه خود اعتراف كردند، گناه كردند اما استغفار نمودند، و بد كردند اما پشيمان شدند، و الله نيز آنها را مورد آمورزش خود قرار داد.
از رسول الله – صلي الله عليه و سلم – با سند صحيح روايت است كه فرمود:«به خاك ماليده شود بيني آنكه رمضان را دريافت و مورد آمرزش قرار نگرفت» ] به روايت ترمذي و حاكم. نگا: صحيح الجامع 3510[رمضان فرصتي است كه ديگر تكرار نمي شود، چنين فرصتي پيش نمي آيد مگر اندك، آيا هست تلاشگري كه از آن استفاده برد؟
گناهان سال، همه سال از پرونده كسي كه در اين ماه با خداوند صادق باشد پاك مي شود اگر از گناهان كبيره اجتناب كند...در حديث قدسي الله سبحانه و تعالي خطاب به بندگانش مي فرمايد:«اي بندگان من، شما شب و روز گناه مي كنيد و من تمام گناهان را مي بخشم، پس از من طلب بخشش كنيد تا شما را بيامرزم» [به روايت امام مسلم[گناه جزو طبيعت ماست اما برخي از ما توبه مي كنند و برمي گردند و از خداوند طلب آمرزش مي كنند و برخي ديگر بر آن پايفشاري مي كنند و ادامه داده و تكبير مي ورزند و اين گروه دومي همان گروه نگونبخت و گم شده از راه هدايتند.
باز خداوند در حديث قدسي مي فرمايد:«اي فرزند آدم، تو مرا فرانخواندي و به من اميد نبستي مگر اينكه هر آنچه كرده بودي را بخشيدم و [تعداد گناهانت] برايم مهم نيست»]به روايت ترمذي[اي روزه داران اين ماه فرصت ماست براي توبه نصوح و اين روزها همه اش غنيمت است.
آيا از اين فرصت و از اين غنيمت استفاده مي بريم؟خيلي ها رمضان گذشته را با ما روزه گرفتند سپس به سوي پروردگار بازگشتند، رفتند، با اعمال خود و آثار خود را بر جا گذاشتند.
و ما به اين رمضان رسيديم.
برادرم، خواهرم، مي داني كه:از علامتهاي قبول روزه داران به درگاه خداوند متعال صدق در توبه و عزم به بازنگشتن به گناه و پشيماني از آن است.}و اوست كه توبه را از بندگانش مي پذيرد و از بدي ها مي گذرد و مي داند كه چه مي كنيد} شوري/25
و از رسول الله صلي الله عليه و سلم روايت است كه:«قسم به آنكه جانم در دست اوست اگر شما گناه نكنيد [به مانند فرشتگان] حداوند شما را خواهد برد و گروهي را خواهد آورد كه گناه كنند و از خداوند طلب بخشش كنند و بخشيده شوند» [به روايت مسلم[
آنكه در رمضان توبه نكند كي توبه خواهد كرد؟ آنكه در اين ماه به سوي پروردگارش بازنگردد كي برخواهد گشت؟
بعضي از روزه داران در ماه رمضان به راه درست مي روند اما تا رمضان تمام شد و روزه پايان يافت به همان حال قبل از رمضان باز مي گردند و تمام آنچه را در رمضان ساخته اند ويران مي كنند و تمام عهدهايي را كه با پروردگار بسته اند زير پا مي گذارند.
تمام عمر همينطور در ساختن و ويران كردن و بستن و نقض كردن مي گذرد...بسياري از سلف [گذشتگان صالح از صحابه و تابعين و تابع تابعين] با پايان يافتن رمضان در فراقش مي گريستند و بر رفتنش تاسف مي خوردند و اين از صفاي دل و روشني درونشان بود.
دکتر عائض القرنی

به کلام الهی گوش دهید

در حالی که مششغول کار با کامپیوتر هستید به تلاوت قران کریم گوش دهید :

۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

تلگراف فوری اهل سنت ایران به مسلمین جهان!

عبدالله حیدری haidari۱۱@gmail.com پس به شما ای مسلمین جهان! علماء و دانشمندان، نخبگان و فرهنگیان، پدران و مادران، خواهران و برادران، بیوه زنان و یتیمان، بیماران و محتاجان، و همه اقشار امت اسلامی! سلام عرض می کنیم و از خداوند منان برای خویش و یکایک شما طلب رحمت و برکت و مغفرت می کنیم. ادامه را بخوانید »

آغاز فروش زمینهای متعلق به بلوچها در بلوار فاضلی زاهدان توسط مسئولین غیر بومی

زمینهای بلوار فاضلی زاهدان که مدتی قبل توسط مسئولین غیر بومی، از صاحبان اصلی آنها که بلوچهای بی بضاعت و فقیری بودند، گرفته شد، از چند روز گذشته توسط مسئولین به مزایده گذاشته شد، هنوز معلوم نیست چند قطعه از این زمینها به فروش رفته یا اینکه خریداران چه کسانی هستند.
مالکان قبلی این زمینها حتی توان اینکه برای خود ساختمانی در حد استاندارد که در مقابل بارندگیها و حوادث جزئی طبیعی توان مقاومت داشته باشدرا، هم نداشتند بسیاری از آنان بر روی قطعه زمین خود چادری نصب کرده یا با حلب و چوب سرپناهی برای خود ساخته بودند.
اکنون آنها تنها نظاره گر تصاحب محل سکونتشان توسط افرادی هستند که به میل مسئولین مالک زمینهای آنان شده اند.این احتمال وجود دارد که غیر بومیان مالک جدید این زمینها باشند و بلوچهایی که توانایی مالی دارند موفق به خرید این زمینها هم نشوند.
متاسفانه دولت نهم که ادعای عدالت گستری داشت در بلوچستان ضعیف ترین عملکرد را داشت که فشارهای اقتصادی بر مردم و انسداد مرز تنها بخشی از فشارهای اعمال شده بر بلوچها بود این فشارها تا انجا پیش رفت که آنها به جای کمک به فقر زدایی خود، به گسترش فقر در بلوچستان دامن زدند تصاحب زمینهای بلوار فاضلی زاهدان نمونه بارزی از تلاش برای گسترش فقر ر بلوچستان بود.

تأثیر گناهان بر روزه

دکتر یوسف قرضاوی /مترجم: احمد نعمتی سؤال_ حکم کسی که در ماه رمضان روزه­دار باشد و مرتکب گناهانی مانند: غیبت، دروغ، نگاه شهوانی به نامحرم، و ... بشود، چیست؟ آیا روزه او صحیح است؟ یا اینکه با ارتکاب منین معاصی، روزه­اش باطل می شود؟ جواب: روزه سودمند ومقبول آن است که نفس را پیراسته گرداند، و اراده شخص را در جهت کارهای نیک نیرو بخشد، و تقوای مذکور در این آیه را ببار آرد:{ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ} { اي كساني كه ايمان آورده‌ايد ! بر شما روزه واجب شده است ، همان گونه كه بر كساني كه پيش از شما بوده‌اند واجب بوده است ، تا باشد كه پرهيزگار شويد.} بقره/183 بر شخص روزه­دار واجب است که از هر گونه کردار و رفتاری که با روزه منافات داشته باشد خودداری کند؛ مبادا بهره وی از روزه فقط تشنگی و گرسنگی و محرومیت باشد. در حدیث آمده است که : {روزه به مثابه سپر است [در مقابل دوزخ یا گناهان]؛ چون یکی از شما روزه­دار باشد، باید ناسزا نگوید و فریاد نکشد و با کسی درگیر نشود؛ و اگر کسی او را دشنام داد و با او سر جنگ داشت، باید بگوید: من روزه دارم.}( صحیح بخاری و صحیح مسلم.) و نیز پیامبر می فرماید:{ ای بسا روزه­داری که از روزه­داریش جز گرسنگی بهره­ای عاید او نمی گردد، و ای بسا شب زنده­داری که از شب زنده­داریش جز خستگی بهره­ای ندارد.}(نسائی، ابن ماجه، حاکم نیز گفته است: بنا به شرط بخاری صحیح است.) و نیز پیامبر می فرماید:{ کس که سخن دروغ و عمل به آن را ترک کند، باید بداند که خداوند متعال نیازمند آن نیست که خوردن و آشامیدن خود را ترک کند.} ابن عربی گفته است: مقتضای این حدیث آن است که از روزه­داری­اش ثوابی نمی برد؛ به این معنا که د رمیزان عمل، ثواب روزه در برابر دروغ گفتن و آنچه همراه آن بیان شد، وزنی ندارد. ابن حزم معتقد است، همانگونه که خوردن و آشامیدن روزه را باطل می کند، این گونه گناهان نیز روزه را باطل می کنند. و از بعضی اصحاب و تابعین نیز چنین برداشتی روایت شده است. ما، اگر چه قائل به رأی ابن حزم نیستیم؛ ولی بر این باوریم که این گناهان ثمره روزه را فاسد می کنند، به همین خاطر، سلف صالح، همانطور که نسبت به خودداری از خوردن و نوشیدن اهتمام ورزیده­اند، نسبت به خودداری از حرام و یاوه گویی و سخنان لغو نیز اهتمام خاصی داشته­اند. عمر رض) می گوید:( روزه فقط خودداری از خوردن و نوشیدن نیست؛ بلکه اجتناب از دروغ و باطل و یاوه گویی نیز می باشد.) و از علی (رض) نیز روایتی با همین مضمون آمده است. از جابر روایت شده که می گفت:(هر گاه روزه گرفتید، باید گوش شما و چشم شما و زبان شما از دروغ و گناهان دیگر روزه­دار باشد، از اذیت و آزار خدمتکار و زیردست دوری گزینید، و در حالت روزه­داری وقار و متانت خود را حفظ کنید، مبادا ایام افطار شما با ایام روزه­داری شما مساوی باشند!.) ابوذر به طلیق بنقیس می گفت): وقتی روزه گرفتی، در حد توان خود را محفوظ بدار!). طلیق نیز هرگاه روزه می گرفت،داخل منزل می شد، و جز برای نماز بیرون نمی رفت. ابوهریره و یاران او هرگاه روزه می گرفتند، در مسجد می نشستند و می گفتند: روزه خود را پاک و پیراسته می داریم. و از میمون بن مهران نیز روایت شده است که می گفت: نازل ترین سطح روزه امساک از خوردن و آشامیدن است.) به هر حال، روزه اجر و پاداش خاص خود را دارد؛ و غیبت و دروغ و مانند آن نزد خداوند مجازات و کیفری خاص خود را دارند. { وَكُلُّ شَيْءٍ عِندَهُ بِمِقْدَارٍ } { و هر چيز در نزد او به مقدار و ميزان است ( و از اندازه معيّن و حساب مشخّص برخوردار است.) } رعد/8 { لَّا يَضِلُّ رَبِّي وَلَا يَنسَى } { پرودگار من به خطا نمي‌رود ( و لذا چيزي از قلم او نمي‌افتد ) و فراموش نمي‌كند ( و بنابراين ، چيزي از ياد او نمي‌رود . مطمئنّاً روزي جزا و سزاي ايشان به تمام و كمال داده مي‌شود.)} طه/52 با تأمل در این حدیث نبوی و دقت در محاسبه پروردگار در قیامت، جواب کافی را راجع به این سوال و دو سوال قبلی را خواهید یافت. امام احمد و ترمزی از عایشه (رض) روایت کردند که گفته است: یکی از اصحاب نزد رسول خدا (ص) نشست و گفت: ای رسول خدا، من دو برده زر خرید دارم که با من لجبازی، و از من نافرمانی می کنند؛ و من به خاطر این رفتارشان آنان را مورد ضرب و شتم قرار می دهم. وضعیت من در روز قیامت چگونه است؟ پیامبر فرمود:{ خیانت و نافرمانی و تکذیب آنان نسبت به تو با مجازات و تنبیه تو نسبت به آنان محاسبه می شود؛ اگر مجازات تو کمتر از گناهان و نافرمانی آنان باشد، تو بر آنان برتری داری، و اگر مجازات تو به اندازه کناهان و نافرمانی آنان است سود و زیانی متوجه تو نمی شود، و اگر مجازات تو بیشتر از گناهان و نافرمانی آنان باشد به اندازه آن اضافه که بر گردن تو باقی مانده، تو قصاص و مجازات خواهی شد.) در این هنگام مرد سؤال کننده نزد پیامبر به گریه و زاری افتاد، پیامبر (ص) فرمود:{ چرا این مرد قرآن را نمی خواند که خداوند می فرماید: { ‏ وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئاً وَإِن كَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ أَتَيْنَا بِهَا وَكَفَى بِنَا حَاسِبِينَ ‏} { ‏ و ما ترازوي عدل و داد را در روز قيامت خواهيم نهاد ، و اصلاً به هيچ كسي كمترين ستمي نمي‌شود ، و اگر به اندازه دانه خردلي ( كار نيك يا بدي انجام گرفته ) باشد ، آن را حاضر و آماده مي‌سازيم ( و سزا و جزاي آن را مي‌دهيم ) و بسنده خواهد بود كه ما حسابرس و حسابگر ( اعمال و اقوال شما انسانها ) باشيم . ‏} انبیاء/47 مرد گفت: (ای پیامبر خدا! جز جدایی از این بردگان هیچ چیز برای من بهتر نیست؛ اینک شما گواه باش که همه آنان در راه خدا آزاد باشند! ) ____________________________________ منبع: دیدگاه­های فقهی معاصر (1) مؤلف: د. یوسف قرضاوی

۱۳۸۸ شهریور ۵, پنجشنبه

طعن به اصحاب پیامبر طعن در دین و طعن در قران است،سخنرانی شیخ عثمان خمیس

مصاحبه رهبر جنبش جندالله امیر عبدالمالک با شبکه العربیة

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم

گزارش دو مورد تجاوز جنسی به رهبر ایران

تهران – رسانه ها ،کانال العربیه اکبرهاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام دو مورد از تجاوزهای جنسی در زندانهای ایران را به آیت الله علی خامنه ای گزارش کرده است.
بر اساس گزارشی که امروزپنجشنبه 27 – 8 – 2009 از کانال العربیه پخش شد منابع خبری اصلاح طلبان اعلام کرده اند این تجاوزها در بازداشت گاه کهریزک اتفاق افتاده است.
این بازداشتگاه پیشتر به دستوررهبر جمهوری اسلامی ایران به دلیل " عدم استندارد بودن " تعطیل شده بود.در همین حال رئیس قوه قضائیه دستور داد تا درخواست دادستانی مبنی بر احضارمهدی هاشمی ، میرحسین موسوی ،مهدی کروبی و محمد خاتمی اجرا نشود.
صادق لاریجانی که به تازگی به ریاست قوه قضائیه درآمده است هچنین به صدا وسیما و روزنامه کیهان دستورداد تا به حملات خود برضد اکبرهاشمی رفسنجانی پایان دهند.
از سوی دیگر دخترمحمد علی ابطحی در واکنش به ادامه به روزرسانی سایت شخصی پدرش از زندان گفت : " آنچه بر روی سایت قرار گرفته توسط بازجویان بر ابطحی دیکته شده است.
"محمد علی ابطحی به تازگی درسایت شخصی خود مطالبی را منتشر کرد که در آن موضوع تقلب را رد کرده وازعملکرد سابقش اظهار پشیمانی کرد.

اعترافات جدید ابطحی

ابطحی پس از اینکه به راه راست هدایت شد، در ادامه ی اعترافات صادقانه خود،مسئولیت زلزله ی بم،شهادت رجائی و باهنر،بمب گذاری در نماز جمعه و مجروح کردن خامنه ای ،بمب گذاری شیراز ، آغاز جنگ تحمیلی،رحلت خمینی،غیبت امام زمان،شکست مسلمانان در جنگ احد،فریب دادن آدم در بهشت و ... را به عهده گرفت ضمناً در پایان دوباره بر عطوفت بازپرسان و دلتنگی اش برای آنها تاکید کرد.

یاد شهید یاسر ،قهرمان مجاهد و مخلص گرامی باد

شهید یاسر ،حسین شنبه زهی قهرمان مجاهد و مبارز مخلصی بود که یادش همیشه در ذهن باقی خواهد ماند و رشادتها و دلاوریهایش برای ابد زینت تاریخ بلوچستان قهرمان پرور خواهد بود.
نام شهید قهرمان یاسر برای همیشه در قلب فرزندان سرزمین ایمان و جهاد ثبت شد و هم اکنون هر بلوچی به آن مجاهد بزرگ و مبارز مخلص افتخار می کند و مادران فرزندانشان را با نام وی نام گذاری می کنند.
نام یاسر لرزه بر دل مستکبران و دژخیمان می انداخت و کافران متجاوز را به وحشت می انداخت
او با قلبی مملو از ایمان دار و حماسه و شجاعت در چاه جمال ایرانشهر به مقابله با مشرکان بزدل رفت و تا آخرین لحظه با رشادت جنگید و جانش را در راه الله و به خاطر اسلام و مسلمانان فدا نمود.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
تفتان

خامنه ای و اوباما مرگ سگ آمریکائی عبدالعزیز حکیم را تسلیت گفتند

به گزارش آژانس خبری تفتان دفتر ریاست جمهوری امریکا از مردن سگ مزدورشان عبدالعزیز حکیم ابراز ناراحتی کرده و مرگ وی را به خاندان خائن و مزدور حکیم تسلیت گفت همزمان رهبر نظام صفوی ضد اسلامی ایران خامنه ای خائن هم مرگ عبدالعزیز حکیم را مایه ناراحی و تاسف دانست مرگ این سگ امریکائی را تسلیت گفت.
متن تسلیت خامنه ای برای این مزدور امریکائی چنین است:
بسم الله الرحمن الرحيم
با دريغ و اندوه خبر يافتيم كه رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، جناب حجت الاسلام آقاي سيّد عبدالعزيز حكيم دار فاني را وداع گفته و به ديار باقي شتافته است.
براي ملت و دولت عراق اين، ضايعه‌يي بزرگ و براي جمهوري اسلامي ايران، فقداني دردناك است. ايشان آخرين بازمانده از فرزندان برومند مرجع بزرگ شيعه مرحوم آيت الله العظمي سيّدمحسن حكيم بود كه همگي در راه مبارزه با رژيم سفاك بعث عراق و عوامل استكبار شربت شهادت نوشيده يا آزمونهاي دشوار اين جهاد عظيم را تحمل كرده بودند.
خدمات اين روحاني مجاهد در راه تشكيل حكومت ملي عراق چه در دوران اقامت در ايران و چه پس از سقوط حكومت صدام و انتقال به كشور خود، كم نظير و فراموش نشدني است.
اينجانب با ابراز تأسف فراوان از اين حادثه‌ي دردناك، تسليت صميمانه‌ي خود را به عموم ملت برادر عراق و به دولت و مجلس اعلاي اسلامي عراق و به بيت رفيع حكيم بويژه به فرزندان برومند و شايسته‌ي ايشان، بالاخص جناب آقاي سيّدعمار حكيم تقديم ميدارم و رحمت و مغفرت الهي را براي آن مرحوم و سربلندي و پيشرفت ملت و دولت عراق را از خداوند مسألت ميكنم.
سيّدعلي خامنه اي
و طبق گزارش ایرنا دفتر باراک اوباما رييس جمهوري آمريکا در بيانيه اي درگذشت آيت الله سيد عبدالعزيز حکيم رييس فقيد مجلس اسلامي عراق را تسليت گفته است.به گزارش الف رابرت گيبز با قرائت اين بيانيه گفته است: ما از دريافتن خبر درگذشت عاليجناب الحکيم که نقش مهمي در تاريخ ملي عراق به عهده داشت متاثر شديم.
وي گفته است دولت آمريکا به خانواده ايشان تسليت مي گويد.

فتواي جديد یک مرجع شیعی: روزه‌داران مي‌توانند آب بنوشند!

سنی نیوز: آيت الله خليل مبشر کاشاني، از مراجع عظام تقليد شیعیان، در فتوايي عجیب، نوشيدن آب توسط روزه‌داران را بلامانع دانست!!!.
به گزارش شيعه آنلاين، آيت الله خليل مبشر کاشاني در اين فتواي خود اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان بيماران ديابتي و کثيرالعطش مي‌توانند به اندازه و قدري که از مريض شدن يا شدت مرض جلوگيري کند، آب بياشامند و روزه آنها صحيح است!!،
لکن چنانچه در طول سال بدون آشاميدن آب بتوانند روزه بگيرند و روزه گرفتن برايشان مضر نباشد، بنابر احتياط بايد قضا نمايند و چنانچه حال جسماني آنها در طول سال يکسان باشد، قضاء رمضان برايشان واجب نيست!.
این در حالی است که طبق نص صریح قرآن روزه‌دار از خوردن، آشامیدن و جماع کردن در روزهای ماه مبارک رمضان منع شده است.لازم به ذکر است که دوری مراجع شیعی از احکام قرآنی و مشغول شدن آنان به چند روایت تحریف شده ائمه باعث گردیده است که هر از چندگاهی فتواهایی را صادر کنند که هیچ گونه سنخیتی با نص کلام الله و سنت پیامبر ندارد.

چه کسانی با آمریکا همدست هستند؟!

سنی نیوز: به گزارش ایرنا (خبرگزاری جمهور اسلامی ایران) و دیگر رسانه های خبری، دفتر باراک اوباما رييس جمهوري آمريکا در بيانيه‌اي درگذشت آيت الله سيد عبدالعزيز حکيم رييس فقيد مجلس اسلامي عراق را تسليت گفته است. رابرت گيبز با قرائت اين بيانيه گفته است: ما از دريافتن خبر درگذشت عاليجناب الحکيم که نقش مهمي در تاريخ ملي عراق به عهده داشت متاثر شديم.وي گفته است دولت آمريکا به خانواده ايشان تسليت مي گويد.
حکيم روز چهارشنبه به خاطر ابتلا به سرطان درگذشت.آل حكيم از خانواده‌های اند که نقش اساسی را در اشغال کشور عراق بازی کرده‌اند. گفته می‌شود که این خانواده از بقایای هندی‌های اند که در قرن گذشته انگلیس‌ها آن ها را از هند به عراق و افغانستان سرازیر ساختند تا از منافع انگلیس محافظت نمایند، یکی از این خانواده‌ها در افغانستان خانواده گیلانی است.
باقر حکیم که زعامت این خانواده را داشت، و در سرآغاز اشغال عراق کشته شد، یکی از چهره‌های ستون پنجم بود که مدتی را در ایران گذرانید و با رژیم صفوی ایران روابط تنگاتنگی داشت سپس برادرش همان نقش برادرش را به ارث گرفت تا اینکه در اثر بیماری سرطان پدرود حیات گفت.
نقش این خانواده در اشغال عراق همان نقش زننده رافضیها در اشغال عراق در سال ۶۵۶ هجری است هنگامیکه تاتاریها به عراق ریختند .
گزارش خبری فوق نمایانگر این حقیقت است که با مرگ عبدالعزیز حکیم امریکایها از یک حلیف وفادار محروم گردیدند، و نیز نشان می‌دهد که چه کسانی با امریکا همدست هستند؟!

آيت الله منتظرى : اين حكومت نه جمهورى است نه اسلامى

تهران - رسانه ها ، ( العربيه نت) آيت الله حسنعلی منتظرى درجواب بیانیه 293 نفر از روزنامه نگاران و روشنفكران ايرانی در مورد حوادث اخير و تظلم خواهى از ايشان اظهار امیدواری کرد که " مسئولين امر از اين راه انحرافى كه در پيش گرفته اند دست‏ ‏برداشته و حقوق از دست رفته مردم را استيفا نمايند.
"این مرجع بزرگ شیعیان دربیانیه ای که روز چهارشنبه 26 – 8 – 2009 درسایت شخصی خود منتشرکرد با اشاره به بیانیه های سابق خود تاکید کرد که او " بارها تذكرات و‏ ‏پيشنهادهايى را براى بيرون رفتن از اين بحران ويرانگر ارائه نموده ، ولى‏ ‏ظاهرا حضرات براى رسيدن به مقاصد دنيوى خويش چنان چشم و گوش و‏ ‏دل بر حقايق بسته اند كه نه مى‎بينند و نه مى‎ شنوند.
"او اظهار کرد : " امیدوارم تا كاملا دير نشده‏ ‏مسئولين امر به خود آيند و بيش از اين وجهه نظام جمهورى اسلامى را در‏ ‏بين توده هاى زجر كشيده وسيلى خورده ايران و درسطح جهانى خدشه دار‏ ‏نكنند و موجب سقوط خود و نظام نگردند.
"وی با با یادآوری اینکه درپذيرش دين اجبارى نيست مى نويسد: " بايد‏ ‏پذيرفتن اصول دين با استدلال و برهان باشد. و سيره و روش رسول‏ ‏خدا( ص ) و ائمه معصومين ( ع ) نيز اين گونه بوده كه مردم در كمال آزادى و‏ ‏بدون لكنت زبان و بدون هيچگونه ترس و واهمه اى درباره مسائل انتقاد و‏ ‏اظهارنظر نمايند.
بزرگترين ستم و ظلم به اسلام عزيز رفتار مستبدانه با‏ ‏مردم تحت عنوان حكومت دينى و اسلامى است.
"در ادامه اين نامه آمده است: " اميدوارم مسئولين امر از اين راه انحرافى كه در پيش گرفته اند دست‏ ‏برداشته و حقوق از دست رفته مردم را استيفا نمايند، خسارات را جبران‏ ‏نموده و بى گناهان را بيش از اين در زندان نگه ندارند، و با پايان دادن به‏ ‏سناريوهاى نمايشى دادگاهها و پخش اعترافات آنچنانى بيش از اين قضاء‏ ‏اسلامى را مسخره نكنند و يا لااقل شجاعت اين را داشته باشند كه اعلام‏ ‏كنند اين حكومت نه جمهورى است و نه اسلامى و هيچ كس هم حق‏ ‏اعتراض و اظهارنظر و انتقاد ندارد.
"گفتنی است روزنامه نگاران امضا کننده بیانیه اخیر از کسانی که توان یا وظیفه آن را دارند كه در برابر " تهاجم كودتاچيان" بايستند درخواست کرده اند تا از حقوق ملت دفاع کنند.
علاوه بر حسنعلی منتظری در این نامه شخصیت هایی چون اکبرهاشمی رفسنجانی ، محمد خاتمی ، میرحسین موسوی ومهدی کروبی نیز مورد خطاب قرارگرفته اند.
پاسخ آقای منتظری جانشین پیشین آیت الله خمینی که قبل از فوت رهبرسابق ایران از این سمت برکنار شده بود اولین واکنش به بیانیه روزنامه نگاران وروشنفکران ایرانی است.
نويسندگان این بیانیه از مخاطبان خود خواستند كه " به اقدامات عملى روى آورند و كودتاچيان را در همين جا متوقف كنند و گرنه فردا دير است. يا امروز يا هيچ وقت ديگر."

اليد الفارسية في اليمن ..أقطعوها

كان من المحتمل أن تكون إيران أكثر وعيا وخاصة بعد الأحداث التي حدثت لها والتي أظهرت أن نظامها هو الآخر نظام استبدادي قائم على قمع إرادة شعوبه التي خرجت في مظاهرات جماهيرية لتعلن للعالم أنها تنشد الحرية والخلاص وأن الخشب في عين إيران قبل أن تبحث عن القذى في عيون الآخرين ، وكان على إيران بعد أحداثها تلك أن تفهم بأنها هي الأخرى دولة هشة يمكن العبث بها خاصة أنه هنالك شعوب تبحث عن الاستقلال وعن الخلاص من الاحتلال الفارسي المهين ، لكنها وعوضا عن البحث عن حلول لمشاكلها الداخلية وتلبية مطالب جماهيرها فضلت الهروب عليها نحو النبش في مشاكل الآخرين وسكب الزيت على النار.